25. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pane oma unikaalsus mängu

Kas oled tähele pannud, et iga uus inimene, kes  tuleb, muudab natuke oma ametikohta? Annab sellele oma värvingu, ükskõik kui reeglistatud ametikoht ka ei oleks? See, kuidas ta teiste kolleegidega suhtleb, kuidas leiab lahendusi, milliseid uusi nüansse ja võimalusi ta ettevõttele toob läbi oma varasemate kogemuste, huvide ja kontaktide.

Näiteks võib spordihuviga turundusjuht leida viisi tuua see sihtgrupp oma ettevõtte klientideks, kuna oskab nendega suhestuda, teab, kuidas nendeni jõuda. Assistent, kes valdab hollandi keelt, saab laiendada oma töökohustusi, tegeledes ka koostöösuhete loomisega ettevõtte Hollandi partneritega. Uus kolleeg, kes on varem teinud projekte, võib selle oskusteabe ka uude organisatsiooni tuua. Seega oma tööülesandeid on võimalik oma oskustest ja huvidest lähtudes ise kujundada ja lausa luua uus ametikoht.

Ilmselt teed sinagi seda ja küsimus, mis pigem vaevab, kuidas seda teha nii, et ka teised märkaks? Tihtipeale võtame nii ise kui ka teised, seda lisapanust enesestmõistetavalt. Alles inimese lahkudes on tema eriomadused tavaliselt näha, sest kust võtta sarnane uus töötaja?

Tule oma unikaalsusega lagedale

Teadlikkus on esimene samm teel selleni, et sinu panus ettevõttele oleks „katsutav“.

(a) Alusta sellest, et sa ise saaks aru ja väärtustaks oma oskusi ja panust. Mis on see, mida just sina teed rohkem, kui sinu ametikirjeldus nõuab? Miks just sind ettevõttes vaja on? Kas tood asutusele rohkem kliente või muudad sisemisi struktuure efektiivsemaks? Oled hea klienditeenindaja ja oskad probleeme lahendada?

(b) Teiseks mõtle, mis on sinu isiklik eesmärk? Kas oma igapäevast tööd lihtsamaks, efektiivsemaks või põnevamaks tegemine, enese arendamine või on siht uuel ametikohal organisatsiooni sees (või väljas). Selle järgi saad hinnata oma tegevuse lõpptulemust, kas see viib seatud sihini.

(c) Mida sa reaalselt organisatsioonis muudad, parendad, arendad? Mis on see tee a-st b-ni? Kui sa suudad oma tegutsemissuundadele sihi seada ja selle mõõdetavaks teha, siis on võimalik seda ka teistele põhjendada, sinu panust ja selle tulemust nähtavaks teha.

Selge plaaniga võib juba pöörduda teiste poole, kaasata inimesi ja küsida konkreetselt luba pühendada näiteks teatud osa oma tööajast uue lahenduse uurimiseks ja sisseviimiseks. Teine võimalus on oma idee tasa ja targu realiseerida ja pärast argumenteeritult näidata, mida sinu tegevus muutis. Olgu selleks efektiivsem ruumide ja tehnika broneerimissüsteem, mis tähendab, et kõik asjad on omal kohal ja olemas kui vaja ja sina ei pea kulutama sellega tegelemisele x-arv tunde, vaid saad hoopis tegeleda uute arvutiprogrammidega selgeks õppimisega või muule tegevusele, mis asutust ja sind veelgi arendab .

Kolmas võimalus on unustada just kõik see, mis ma kirjutasin ja lihtsalt teha oma tööd väga hästi, kasutades kõike, mida varem õppinud ja kogenud oled selle täiendamiseks. Kusjuures see kriteerium kehtib ka ülalmainitute puhul. Mõni lihtsalt vajab selgemat planeerimist, välja kirjutamist, kuhu ta tahab jõuda, teine aga teeb seda intuitiivselt ja laseb elul end kanda. Igal juhul on kvaliteet ja austus oma töö ja töökoha vastu see, mis sind ennast õnnelikuks teeb ja see on ju lõppeesmärk?

Minu kogemus on näidanud, et lisaks kõigele eelmainitule on vaja ka hulka kannatust ja oskust hinnata organisatsiooni enda arengut ja sealseid võimalusi edasiliikumiseks ning millise kiirusega. Või saadki oma tegevusega end ja ettevõtet teatud piirini arendada, liikudes ühel hetkel kuskile mujale, jättes mälestuseks head projektid, tugevad koostöösuhted ja võttes endaga kaasa asendamatu kogemustepagasi.

Mida uut oled sina oma ettevõttesse toonud?

Autor: Urve Vilk, Persoonibrändi blogi - Liisi Toom

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700