Idee sai alguse sellest, kui 1990. aasta kevadel toimus seal piirkonnas ühes iglus prantsuse kunstniku Jannot Derid näitus ning rahvast oli nii palju, et kõik ei mahtunud kohalikku hotelli ära. Osa turiste palus luba iglus ööbida.
Nutikas inimene pidi nüüd vaid võimalust märkama. Selle nutika mehe nimi oli Yngve Bergquist.
Aastaid on see jäähotell olnud piirkonna suurimaid atraktsioone, kuhu tuleb inimesi üle maailma. Seal on ruumi enam sajale külalisele ning kõik vajalik, millega oleme hotellis harjunud (no sooja dušši vast ei saa). Kokku on pinda ca 600 m2.
Loo moraal: algselt ei olnud seal midagi peale pisikese küla, kus oli ca 500 elanikku. Polnud Starbucksi, McDonaldsit ega suusamäge. Oli vaid palju lund ja jääd ning talvine temperatuur -40 kraadi kandis. Aga nutikas inimene oskas mõelda teistest erinevalt, näha võimalust seal, kus teised nägid nõrkust ja luua sellest maailmas unikaalse äri.
Milliseid nõrkuseid Sa oma kodukandis oskad ette lugeda?
Autor: Urve Vilk, Indrek Maripuu