6. märts 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lugude jutustamine aitab äril kasvada

New Yorgis tegutsev konsultatsioonifirma The Actors Institute õpetab korporatiivkeelest immutatud töötajaid jutustama lugusid, mis ettevõtte sihtrühmale ka korda lähevad.

Koolituses alguses on paljud skeptilised, kuid pärast õpetuste saamist muutub olukord märkimisväärselt.

Loo peategelane oli veendunud, et tema jutuvestmine on väga heal tasemel ning sellelt kursuselt ta midagi ei saa. Aga ta eksis rängalt. Oma blogikandes tõi ta välja kaks peamist rööriista, mis aitavad iga algajat jutuvestjat oma oskusi lihvida.

Esimene nipp

LOTS (language of senses). Koolitaja jutustas tüüpilise halva loo, mida kohtab pea igal konverentsil, seminaril või idee pitchil ja lasi meenutada, mis sellest jutust meelde jäi. Kõik veendusid, et selliste lugude ajal rändavad auditooriumi meeled mööda võõraid radu ega suuda keskenduda inimesele, kelle kuulamiseks nad on kohale tulnud. Lahendus on kasutada nö “tundekeelt” – kui suudad avada oma jutuga inimeste meeled, võid olla kindel, et sind kuulatakse. Päriselt-päriselt kuulatakse.

Teine nipp

Ehita oma lugu kindla struktuuri järgi, mis koosneb viiest sammust: olukorra kirjeldamine; konflitki saabumine; heitlus lahenduseni jõudmise nimel; konflikti lahendamine; uue olukorra/reaalsuse tekkimine.

Autor: Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700