7. juuni 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

8 põhimõtet, kuidas oma inimesi arendada

Kui sa tahad, et sinu inimesed päriselt õpiksid, siis … ära korralda teabepäeva, traditsioonilist koolitustsüklit või kolme tunnist powerpointi esitlust. Miks? Sest inimesed ei õpi nii.

Siin on 8 põhimõtet, mida on hea meeles pidada, kui tahad aidata inimestel õppida või millestki “aru saada” või mingit uut oskust/teadmist omandada:

1. Inimesed kasutavad teadmisi ainult siis, kui neil on neid vaja. Teisisõnu – inimesed ei võta omaks, ei seedi ära teadmisi enne, kui nad pole selleks valmis, ja nad pole enne valmis, kui neil pole seda teadmist vaja.

2. Inimesed väärtustavad teadmisi, mida kohta nad on ise küsinud. Teisisõnu – võtmekoht pole reeglina mitte teadmistega üle külvamises, vaid teada saamises, mida nad ise tahavad teada.

3. Inimesed ei kasuta teadmisi, kui nad pole veendunud selle rakendatavuses. Teisisõnu – uljad välismaa teooriad on pigem nice-to-know asjad, kui et neid hakatakse rakendama.

4. Teadmised peavad olema läbi vaetud inimese enda kontekstis. Teisisõnu – inimene esitab endale küsimuse: kas see asi võiks ka minu puhul töötada? On hea, kui inimene saaks võimaluse selle peale mõelda.

5. Üks suurimaid uute teadmiste vastaseid takistusi on … vanad teadmised. Teisisõnu – ehk on hea mõte enne uute teadmiste juurde asumist tegeleda vanadega, õigemini nende puudulikkusega, ebatäiusega vms.

6. Inimesed võtavad teadmisi paremini omaks, kui need on kohandatud. Teisisõnu – enne omaks võtmist, rakendamist proovivad inimesed reeglina seda enda jaoks kohandada. Riski on selles, et see teadmisi/oskus ka pärast kohandamist teeks ära töö, mida algselt oodati.

7. Mida personaalsem on õppimise olukord, seda kergemini inimene õpib. Teisisõnu – 100 inimesega koolituse tulemuslikkus personaalselt igaühe jaoks on tõenäoliselt väiksem, kui personaalne coaching.

8. Enne kui pole teinud, ka ei oska. Teisisõnu – teadmised üksi pole kaugeltki piisav, inimene õpib kõige enam ise tehes.

Autor: Urve Vilk, Raimo Ülavere

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700