Autor: Sekretär.ee • 26. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Väikefirma edulugu tugineb oskuslikule Google’i kasutamisele

Kesaroli juht Roland Margus Maxima firmapidu korraldamas.
Foto: Kesaroli juht Roland Margus Maxima firmapidu korraldamas.
Väikefirma Kesarol on hea näide, kuidas olematu turunduseelarvega ja vaid Google’i teenuseid kasutades on võimalik läbi lüüa rahvusvahelisel turul.

Viimaste aastatega on Kesaroli käive kasvanud 20% ja lisandunud uute klientide näol Soome turg.

Juba üle 20 aasta catering’iga tegutsevad Kesaroli juhid otsustasid 4 aastat tagasi, et rajavad kogu ettevõtte turundustegevuse ainult Google’i toodetele, peamiselt Google AdWordsile. See otsus on aidanud neil optimeerida kulusid ja säästa tuhandeid eurosid ning mis veelgi olulisem, tänu Google’i tööriistadele õnnestus neil edukalt siseneda konservatiivsele ja uusi tulijaid tõrjuvale Soome turule.

“Tundmatul ettevõttel on end väga lihtne Google’i abil nähtavaks teha,“ lausub Kesaroli juht Roland Margus. Soome turul Google’i abil saavutatud edu oli aga üle kahekümne aasta toitlustusäris tegutsenud Margusele positiivne üllatus. “Soomlased käivad pigem kindlat rada, eelistades juba tuttavaid koostööpartnereid. Seetõttu oli meie lähinaabri näol tegemist väga raskesti kättesaadava kliendiga,“ räägib ta.

Kuidas end Google’is nähtavaks teha?

Google AdWords – lihtsaim viis end Google’i otsingumootoris nähtavaks teha, programm on kättesaadav kõigile, eeldab vaid Google’i konto olemasolu.

Google Analytics – programm, mille abil saab jälgida veebilehe statistikat.

Google Display – reklaamivõrgustik, mille kaudu saab end nähtavaks teha veebilehekülgedel, mis seonduvad sinu toote või teenusega.

Google AdWords on lihtsaim viis end Google-is nähtavaks teha.

"95%-lisel juhul teevad Google otsingumootori kasutajad oma valiku esilehel kuvatud firmade vahel."

Google’i otsingumootor toimib spetsiaalsel algoritmil, millega otsingutulemusi luuakse. Andmebaasid tekitatakse läbi automatiseeritud programmide, mis erinevaid veebilehekülgi indekseerivad, käies läbi kõik maailma veebilehed. Google’i kasutuses on aukartust äratav maht infot ja seda, mida meie teenuse või toote kohta esitatakse, saame ise mõjutada. Lihtsaim viis selleks on Google AdWords, mille viidete kaudu saab end Google’i otsingumootoris esile tuua. Süsteem toimib väga lihtsalt: tuleb omada Google’i kontot, mille läbi end AdWordsi regada.

Internetivõõrale kasutajale võib süsteemis navigeerimine esmapilgul keeruline näida, kuid juba peale esimeste kampaaniate ja märksõnade väljamõtlemist saab protsessist aimu. Marguse sõnul on tegemist väga kasutajasõbraliku programmiga, mis võimaldab igaühel lähtuvalt oma ettevõtte vajadusest õigeid kampaaniad luua. Kõik baseerub märksõnadele, mida süsteemi sisestatakse. Tuleks leida sellised sõnad, millega potentsiaalsed kliendid sinu tooteid või teenuseid otsida võiks. Kesarol on kasutanud märksõnadena näiteks järgmisi sõnu: lauanõud, lauanõude rent, launõude laenutus, nõudelaenutus ja kui neid sõnu Google’ist otsida, peakski esmajoones jõudma Kesarolini. Niiviisi erinevate märksõnadega katsetades ja seeläbi end Google’is nähtavaks tehes on Kesarol palju uusi kliente leidnud. “Tekitab kohati isegi hasarti,“ ütleb Margus, kelle sõnul on väga põnev oma tooteid ja teenuseid strateegiliselt esile kergitada. Oluline on järgida ka seda, mida konkurendid teevad, milliseid märksõnu kasutavad ja kuidas end positsioneerivad.

Rahvusvaheline mõõde

Soome turule oma teenustega sisenedes, mõtles Margus esmalt sisulise poole peale, millise sõnumiga oleks sellises veidi kinnise iseloomuga põhjanaabris võimalik usaldust tekitada. Kui sisu kvaliteetse soomekeelse kodulehekülje näol oli olemas, sai hakata mõtlema märksõnade ja info peale, mis neid otsingumootorist esile tõstaksid. Nad üritasid lähtuda hooajalistest üritustest ehk pakkuda tooteid siis, kui nõudlus oli selleks kõige suurem. Nende esimesel tegevusaastal tuli koolilõpupidudeks ühele nädalavahetusele 30 laenutusklienti ning lisaks kaks täisteenindusega catering’i üritust. “Eks see oligi üks ootamatu Helsingi vahet kimamine, mis andis ligipääsu sealsele turule ja hea baasi uute kampaaniate planeerimiseks,“ sõnas Margus.

KLIENDI KOMMENTAAR: Leidsime Kesaroli Google`i kaudu

Mia Burke, Mehiläinen OY:

Otsisime suvepäevadeks suurt telki. Kuid üllatuseks oli sobivaid firmasid internetis üsna vähe. Üks, kes välja tuli ja meie jaoks sobiva pakkumise tegi oli Kesarol Ltd. Olime teenusega väga rahul ning mõtleme juba edasise koostöö peale.

Milline on hind?

AdWordsi puhul maksad sa tulemuse eest ehk alles siis, kui keegi läbi viite sinu koduleheküljele jõuab. Mis on kliki hind? Suurtes riikides, suure konkurentsi puhul võib kliki hind tõusta ka sadadesse eurodesse. Õnneks ei ole Eesti turg nii suur, et klikipõhine hind sellisele tasemele kerkiks. Hinnad varieeruvad kümnest sendist mõne euroni. Nende hetkel kasutatavate märksõnade: “lauanõude rent“ puhul on kliki hinnaks näiteks 19 senti. Piirkondlikult on “catering tallinnas“ klikihind 90 senti, aga rahvusvaheliselt juba oluliselt suurem. Igaüks peab hindama, mida ta oluliseks peab. Läbi kogemuste saab klikihindu oskuslikult miinimumil hoida. Et täita nõutud kvaliteediskoor oma reklaamide kuvamiseks, peavad märksõnad ja reklaamlaused kajastuma koduleheküljel. Edu toovad ka väikesed kavalused, näiteks võib märksõnadena kasutada hoopis turuliidritest konkurente.

Hea on see, et saab määrata eelarve ehk maksustamine toimub läbi seatud limiidi. Kui reklaamikampaaniates on seatud liiga väike päevaeelarve, jaguneb reklaami kuvamine kulupõhiselt ööpäeva jooksul. Samas, kui kontol on vahendid lõppemas, teavitatakse sind sellest e-posti teel. “Eelarve täitumisel või kontovahendite puudumisel reklaame enam ei kuvata,“ selgitab Margus.

Google’i teenuste oskuslik kasutamine annab väga hea võimaluse koheselt potentsiaalsete klientidega kontakti saada. Kui välisturule minek eeldab põhjalikku turundusstrateegiat ja turu-uuringuid, et olla kursis sealsete tarbijate vajaduste ja ettevõtlusvõimalustega, siis läbi AdWordsi on võimalik selleks efektiivselt eeltööd teha.

Nõuanded alustajale:

• loo omale Google’i konto ja logi end AdWordsi kasutajaks.

• tooda rikkalikku sisu. AdWords näitab ära ka reklaamilaiendid ehk milline info sinust Google’is kuvatakse. Potentsiaalseid kliente on  koduleheküljele võimalik peibutada ka läbi põnevate lööklausete. Mitmekülgne info koduleheküljel tõstab kvaliteediskoori.

• tee omale mobiilisõbralik kodulehekülg.

• analüüsi konkurentide tegevust, uuri, mis märkusõnu nad kasutavad.

• analüüsi potentsiaalsed kliente, püüa oma märksõnu lähtuvalt neist kohendada.

• kasuta Google Analytics graafikuid, et mõõta tulemusi ja hinnata kampaanias kasutavate märksõnade efektiivsust.

• kulude minimeerimiseks ja kampaaniate efektiivistamiseks konsulteeri spetsialistidega.

Marguse sõnul on kasulikum hallata AdWordsi kampaaniaid ise, sest oma teenuseid ja tooteid tundes saab kõige paremini märksõnu optimeerida. Selleks, et oma kogemusi jagada on Margus loonud ettevõtte Pilveingel, mis pakub digiturunduse personaalseid konsultatsioone.

Vaata lähemalt: www.pilveingel.ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700