Autor: Kinkston Kingiagentuur • 7. oktoober 2020

Väike vimka söövitab firma jõulukingi mällu!

Firma jõulukink peegeldab ettevõtte suhtumist ellu ja inimestesse. Ettevõtte jõulukingi valikul oleks kasulik arvestada, millist lugu kingitud ese ettevõttest räägib – loodushoid, perekesksus, hoolivus. Või siis hoopis üleilmastumine ja glamuur? Peaasi, et kingitus kannab endas ettevõtte väärtusi.

Tänavu jõulud tulevad teisiti – ilmselt keegi ei küsi, miks. Viirus on jätnud meie ellu jälje, ent hea turunduskampaania lähtub tõdemusest „kui saatus ulatab sulle sidruni, tee sellest limonaadi”.

Viirusega seoses ei saa mööda minna näomaskist, mis on ju tegelikult suurepärane reklaamipind. Vesteldes vaatame ikka inimesele otsa, olgu tal mask või mitte, ning mis oleks parem, kui vestluspartner loeb sealt meie firma logo. Seega võiks firma logoga näomask ning kätepuhastusvahend sobida hästi firma põhikingituse juurde.

Erinevaid lisatarvikuid nutitelefonidele kingivad paljud, ent Rootsi eelmiste jõulude suurim kingihitt läheneb tehnikale hoopis teisest küljest. Räägitakse ju palju, et pühade ajal peaksime aega veetma lähedastega või lugema raamatut. Rootslased haarasid härjal sarvist ning kinkisid oma töötajatele ja koostööpartneritele „telefonikarbi”, kuhu sisse peita nutiseade, et see pühademeeleolu ei segaks. Nutikas, kas pole? Meil Eestis leiab Kinkston Kingiagentuuri tootevalikust näiteks mobiiltelefoni puuri.

Kui tundub siiski kummaline tühja karpi kinkida, siis võiks sinna midagi sisse panna – midagi, mis ei seostuks üldse nutimaailmaga. Kui vaadata üldist rootslaste jõulukingituste TOPi, siis esikohal on puust ja punane Dala hobune. Päris armas mõte? Loomulikult leiab iga ettevõte midagi, mis tema sõnumit kõige paremini kannab.

Rootslastelt võiks laenata veel ühe nipi. Ajal, mil taaskasutus on moes, on nad hakanud kasutama taaskasutatud materjalist ja ka korduvkasutusega kinkepakendeid. Säästlikkusele ja loodussõbralikkusele rõhuvale ettevõttele oleks siin mõttekoht.

Kui vaadata soomlaste eelmise aasta jõulukingituste trende, siis kõige traditsioonilise hulgast torkab silma esmapilgul üsna kummaline kink – Fiskarsi käärid. Nimelt on soomlased oma ettevõtte üle nõnda uhked, et ei tunnista mitte mingeid kääre peale nende. Rääkimata sellest, et terariista kinkimine pole kuigi hea toon ning otse ideed üle võtta ei maksa, tasub ehk mõte tööle panna ning küsida – mis võiks olla sama oluline toode Eestis?

Soomlastel oli eelmisel aastal populaarsuse tipus ka mitmeid teisi veidi retrohõngulisi kinke. Nutitelefonide ajastul on päris vaimukas ju saada märkmike komplekt, kus on iga märkmik omaette kujundusega vastava meeleolu märkmete jaoks ning kirjutusvahendid sinna juurde. Kinkstoni tootevalikus on aga näiteks ka apelsini jm lõhnalisi märkmike.

Muidugi ei puudu soomlaste edetabelist Muumitrollidega kruusid, mille komplekte nii mõnigi soomlane kogub.

Peresõbralikkusele rõhuval ettevõttel oleks täiesti mõeldav oma töötajatele kinkida näiteks Lotte-teemalisi kruuse. Mõte on selles, et kasutada kohalike kirjanike motiive.

Kui autoritasule lisakulusid teha ei soovi, siis võib asendada selle ka mõne enda või kingiagentuuri välja mõeldud toreda pildi või eesmärgipärase sõnumiga.

Soomlased rõhuvad ka toidu kinkimisel oma rahvuslike traditsioonide peale, valides maiustustest näiteks soolased lagritsapulgad – kui seda saab just maiustuseks nimetada. Tervise teemaga kaasa minnes võiks Eesti analoog olla kasvõi peedist käsitöökrõpsud ...

Ent jätame nüüd naabrite kombed sinnapaika ning vaatleme, mis on Eestis viimase aja kuumad trendid olnud ja mida võiks tänasteks pühadeks soovitada.

Eestis on üldine suund olnud: mida praktilisem kink, seda parem. Kapinurga tolmukogujaid on kõigil ju küll ja veel ...

Sajandi algul olid meil väga populaarsed termosed, saunarätikud, veinitarvikud, kruusid, fliisjakid, talvemütsid, sallid, kindad, spordikotid, taskunoad ja -lambid. Loomulikult ei puudunud kingivalikust seinakalendrid, kellad ja pastapliiatsid. Nooblimad kingitused algasid kelladest ja lõppesid kabinentigolfiga. Ühesõnaga – kõik see, mida inimene igapäevaelus vajab või siis kinkija arvates võiks vajada.

Üks väike nüanss – kui hakati tootma erinevaid termokruuse, siis tõrjusid nood termosed välja. Samal ajal läks moodi joogipudelit alati ja kõikjal kaasas kanda, mistõttu hakati tootma väga erinevate võimalustega jooginõusid.

Jõukuse kasvuga on kingitused muutunud aina kvaliteetsemaks. Tavaliste fliisjakkide asemel kingitakse oma töötajatele tihti kvaliteetseid hingavaid ja tuulekindlaid softshell jakke. Soodsate jopede asemel eelistavad paljud firmad korralikke, vahel mitmekihilisi, tuntud reklaamrõivaste brändide talvejopesid.

Väga praktiline valik on froteest saunalina, ent nüüd on valikus ka kallimad ja mugavad veluursaunarätikud või koguni mikrofiiberist rätid. Need on viimastel aastatel väga populaarsed just oma praktilise väiksuse ja hea imavuse poolest. Ja õigusatult ju – eestlane on põline saunarahvas ning spordiklubis või veepargis käib pea igaüks.

Kõikvõimalikud kokasaated ning kursused on muutnud kodukokkamise nii populaarseks, et mis saaks olla veel vajalikum asi koduses köögis kui kvaliteetne põll koos „loovate maitsete segu“, pajakinnaste, pajalappide või lõikelauaga! Muidugi sobib koos lõikelauaga kinkida ka kodumaiseid hõrgutusi: leiba, vorsti, juustu, šokolaadi, mett, moosi, taimeteed jms.

Kokkuvõtlikult: kink peaks olema trendikas ja praktiline, ent eelkõige rääkima sinu firma lugu.

Kinkston Kingiagentuur

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700