Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus • 24. mai 2021

5 nippi, kuidas kodukontoris motivatsiooni säilitada

Kodukontorist on saanud uus normaalsus. Tööpäev ja eraelu kipuvad ühte sulanduma ning taju, millal lõpeb üks ja algab teine, on ähmaseks muutunud. Sageli langevad seejuures motivatsioon ja keskendumisvõime, mis omakorda mõjuvad töötulemustele. Töötada efektiivselt kohas, kus oled harjunud meelistegevusi tegema, nõuab distsipliini ja sihikindlust. Oleme sinu jaoks välja toonud 5 nippi, kuidas antud olukorras paremini toime tulla.

Koosta päevaplaan

Leia personaalne tööstiil ja organiseeri oma aeg plaanitud tegevustest lähtuvalt. Nii on kergem fookust säilitada ja prioriteetidele keskenduda. Oluline on töö tegemise käigus keha ja meele eest hoolitseda. Mitu tundi ühe koha peal istumist võib muutuda ebamugavaks ja väsitavaks. Seeläbi langeb motivatsioon ja produktiivsus. Märgi graafikusse pausid, et vältida ülekoormust ja taastada energia. Lisaks lõunapausile on kasulik teha regulaarseid lühemaid pause, mille käigus mõtteid puhastada ja keha turgutada.

Vabane stressist füüsilise aktiivsusega

Füüsiline aktiivsus on lisaks hea vormi säilitamisele kasulik ka vaimule. Liikumine vähendab stressihormoonide taset ja stimuleerib ajutegevust. Hangi endale koju hantlid, kangid või raskused, mille abil teha koduses keskkonnas efektiivseid treeningharjutusi. Näiteks Hansaposti valikust leiab erinevaid treeningvahendeid vastavalt treeningstiilile (jooga, pilates, fitness), samuti olulisi tugivahendeid venitamiseks ja keha taastamiseks.

Kas teha trenni enne või pärast tööpäeva, sõltub elurütmist ja eelistustest. Hommikuse treeningu kasuteguriks on ainevahetuse äratamine, kiirem rasvapõletus ja energilisus. Tunne, et oled juba hommikul midagi kasulikku ära teinud, motiveerib ülejäänud päeva samas rütmis jätkama. Õhtune trenn ei nõua seevastu varasemat ärkamist ning annab võimaluse teha pikem trenn.

Kodus ja selle läheduses on füüsiliseks aktiivsuseks erinevaid võimalusi – jooksmine, treeningvideote järgimine, harjutused bosul, tantsimine jne. On olemas ka lõbusamaid viise, kuidas end füüsiliselt aktiivsena hoida, näiteks koduloomaga mängimine, geocache või ronimine. Igaühele leidub midagi, mis tööstressist vabastab ja meele taaskäivitab.

Muuda kodukontor töö tegemist soosivaks

Keskkond mängib hea enesetunde juures suurt rolli. Tee oma tööruum ebavajalikest asjadest võimalikult puhtaks. Eemalda kõik tähelepanu kõrvale juhtivad esemed ning organiseeri alles jäänud tarbed. Segamini töölaud võib tekitada stressi ja ärevust. Seevastu korras ruum aitab hoida pea selge ning olla produktiivsem.

Kodukontori saad meeldivamaks muuta lisades ruumi näiteks taimi, ajutegevust stimuleerivaid mõistatusi või personaalse visioonitahvli. Viimasele saad lisada soovist lähtuvalt motiveerivaid pilte, ütlusi ning eesmärke. Seeläbi hoiad silme ees kõike tähtsat, mille nimel vaeva näed.

Pane ennast ja töökaaslasi väljakutsetega proovile

Lisa elule põnevust erinevate väljakutsetega. Need võivad olla näiteks sammudes võistlemine, uue harjumusega alustamine, toitumine, mediteerimine, loodussõbralik käitumine, heategevus ja palju muud. Nii muudad tööpäevad vaheldusrikkamaks ning sotsiaalsemaks.

Vaata suuremat pilti

Töösse süvenemine võib vahel meeleolu tõsiseks muuta, eriti kui tundub, et tööülesanded ei saa kunagi otsa. Sellistel hetkedel võib ununeda, mille nimel pikas perspektiivis pingutad. Pane iga nädala või kuu alguses kirja eesmärgid, mida saavutada soovid. Nii saad neid motivatsiooni puuduses meenutada ja leida indu jätkamiseks. Iga nädala või kuu lõpus pane kirja enda kordaminekud ning premeeri end. See on hea viis enesereflektsiooniks ja positiivsuse säilitamiseks.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700