Autor: Anti Saluneem, Logotrade reklaamkingituste agentuuri omanik ja tegevjuht • 20. mai 2022

Reklaamkingituste valikul arvesta loodussõbralikkusega

Kas oled tabanud end mõttelt, et reklaamkingituste soetamise või kasutamisega saastad maailma? Kui praktilisi reklaamtooteid, nagu kohvikruuse või joogipudeleid, kasutavad tarbijad niikuinii, siis paratamatult on suur hulk firmakingitusi sellised, mida toodetakse üle või mis jäävadki kasutamata. Kuidas olla oma valikutes loodussõbralik?
Loodussäästlikud reklaamkingitused Logotradeist

Vastutuse tunnetamine aitab teha paremaid valikud

Maa tervis ja elu kestvus meie planeedil ongi suuresti just meie endi kätes. Seepärast peaksime tunnetama oma vastutust tarbimist puudutavate valikute tegemisel. Kingituste planeerimisel tuleks võtta endale piisavalt aega, et otsuseid teha põhjalikkusega ning seada ka kvaliteet prioriteediks. Parim viis on kaasata protsessi kingieksperte, kes teavad eesmärgist lähtuvalt soovitusi jagada ning tuua välja olulisi nüansse, mida arvestada.

Reklaamkinkide esmane roll on kanda endas ettevõtte jaoks olulist sõnumit ja väärtuseid. Ostes ja kinkides looduskeskkonda hoidvaid, mitte hävitavaid tooteid, annab firma oma valikuga samuti olulist väärtust kingisaajale edasi. Tänapäeval areneb teadus nii kiiresti, et saame juba päris vabalt valida loodushoidlikult toodetud või väärindatud jääkproduktidest ja ümbertöödeldud materjalidest tehtud asju.

Firmakingitrendid on hoogsalt muutumas

Viimastel aastatel on kinkimise strateegia pöördunud enam personaalsete ja sihitud kingituste poole ning jätnud masstoodangu eelistamise aja möödanikuks. Enam ei tehta massiliselt ainult üht tüüpi ärikingitusi, millest suur osa tõenäoliselt lattu seisma jääb. Moodsad andmekogumisvõimalused ja -analüüs võimaldavad pakkuda klientidele väga personaalseid nimelisi või sõnumiga meeneid sobival ajal, mis on kindlasti lähitulevikus tänu 3D-printeritele tõusev kingituste trend.

Eelistatakse pigem sertifitseeritud materjale, mille puhul on teada, kus ja kuidas on materjal toodetud ning nt taaskasutatud materjali puhul, kuidas taaskasutuse protsess täpselt toimub. Eraldi tasub esile tuua ökotekstiilist tooteid, näiteks ookeanist välja korjatud plastikust tehtud materjalist toodetud sokid, t-särgid või mütsid. Mida rohkem tõuseb teadlikkus, seda enam peavad firmad oluliseks, et rõivastus oleks toodetud jätkusuutlikkust silmas pidades. Loodussõbralikest esemetest on populaarsed veel kanepist ja vildist toodetud tekstiiltooted. Loodussäästlikkusele tasub mõelda ka trükivalikul, nt siiditrüki puhul saab eelistada loodussõbralikumaid vesivärve, mis on ka osaliselt allergiavabad.

Logotrade suurest valikust leiab kategooriatena välja toodud ökotooted, alustades loodussäästlikust materjalist rõivastega ja lõpetades naturaalsest puidust või mõnest muust looduslikust materjalist säästvalt valmistatud tarbeesemetega, mida on kena kerge südamega osta ja kinkida.

Uus mõtlemine toob leidlikke lahendusi

Loodussõbralikkuse poole püüdleva ajastu alguses, nagu me praegu oleme, võivad mõned esemed endiselt üpris veidrad tunduda, nt biolaguneva korpusega mälupulk. Kui püüda ajas veidi edasi mõelda, siis mälupulka ei võta meist keegi ju kasutusele tundega, et sellele salvestatud sisu peaks kestma sadu aastaid. Me eeldame, et kasutame pulka pool-ajutiseks infotranspordiks ja kunagi laeme info kusagile pilve, kus see siis talletub „igavesti“, aga vanamoodsa plastmasspulga viskame prügimäele, kus ees ootamas juba kauamängivad plaadid, plastmassist lintkassetid ja flopikettad.

Biolagunevate materjalide kasutamine saab õnneks aina hoogu juurde sedamööda, kuidas edeneb nende leiutamine, katsetamine ja loodusrentaabluse arvutamine. Loomulikult mängib siin peamist rolli just inimeste enesedistsipliin ja paindlikkus uue ja loodushoidliku eluga harjumisel.

Koostöö eksperdiga on kindel valik

Loodussõbralike otsuste tegemine pole ilmvõimatult keeruline. Tarvis on lihtsalt veidi rohkem nuputada, ringi vaadata ja teistmoodi mõelda, ilma plastist kastita. Kilekoti asemel võiks kasutada näiteks ökoloogilisest materjalist seljakotti, mis lisaks kasutamismugavusele on ka kena kingitus, millele saab peale kanda head soovid, nime või logo. Vedelike transpordi osas tundub, et elu pöördub tagasi klaasi ning edasi korduvkasutatavate karpide kasutamise suunas.

Peolauda kattes on aina populaarsemaks saamas pilliroost biolagunevad nõud ja joogikõrred, toidu valmistamisel plasti asemel puidust lõikelauad, plastikust kaantega märkmike asemel korgist kaantega märkmikud.

Rõõm on näha, kuidas loodushoiule mõtlemine inimeste valikute tegemise protsessis siiralt süveneb. Veel toredam on aga, et tootjate ja tarnijate planeerimislaual asendub kiire rahakasu ootus aina jõulisemalt loodussäästliku mõtlemisega. Õnneks on ka Eestis palju vastutustundlikke, loodushoidlike ja jätkusuutlikult mõtlevaid kingieksperte, kes lahkesti teid toodete valikul nõustavad just ka loodushoiu seisukohast.

KINGIVIHJE!

Chipolo One

Tehniliselt kõige edasijõudnum Bluetooth-võtmeotsija, mis on valmistatud taaskasutatud ookeaniprahist.

Chipolo Ocean võtmehoidja on valmistatud ookeanist väljakorjatud hüljatud kalavõrkudest. Iga Chipolo One ostuga toetate organisatsiooni Oceanic Global 1 dollariga. Chipolo One võtmehoidja aitab koos nutiseadme või telefoniga üles leida kõik kadunud asjad. Chipolo on maailma BT-otsijate turuliider. Bränditud Chipolot saab kasutada võtmehoidjana või pista rahakotti.

Bluetooth-võtmeotsija on valmistatud taaskasutatud ookeaniprahist

Tutvu laialdase loodusthoidvate reklaamkinkide valikuga ning küsi lisa: www.logo.ee

Anti Saluneem, Logotrade'i reklaamkingituste agentuuri tegevjuht ja omanik

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Liina LeitenSekretar.ee ärijuhtTel: 51 84 004
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700