R. J. Cutleri dokumentaalfilm "Septembrinumber" paljastab ausalt ja ehedalt ajakirja Vogue kõigi aegade kõige mahukama septembrinumbri valmimise köögipoole karmi peatoimetaja Anna Wintouri taktikepi all, kes oli prototüübiks saatanafilmist tuntud Miranda Priestlyle - halastamatule ja ebainimlikule moeajakirja valitsejannale.
Laiemale publiku ette tõi karmi naisterahva juhtimimaneerid ja elu korraldamise naisteajakirja toimetuses Anna Wintouri kunagine assistendi Lauren Weisbergeri raamat "Saatan kannab Pradat", mille põhjal ka film vändati. Kes ühte neist näinud-lugenud on, selle saab tõmmata hulga paralleele ja näha pea üks-ühele sarnaseid kaadreid.
Linateose põhirõhk langeb Wintouri ja loovjuhi Grace Coddingtoni vahelistele vastuoludele. Võitlusele, mida ja kuidas ajakirja panna. Esimene hindab pragmaatilisust ning karmimat ja konkreetsemat stiili. Teine aga poeetilistust ja kunstipäraseid lahendusi.
Nende kahe kange naise, kes praeguseks juba üle 20 aasta on Vogue'i teeninud, koostöö käigus toimub pidev enese töö õigustamine, miks ja mille pärast mingeid asju nii või naa tehakse. Tüüpiline olukord meediamaailmas.
Tegemist on muidugi ka 13miljonilise tiraažiga ajakirjaga, mille edukas ilmumine ja ikoonistaatuse hoidmine nõuabki karmikäelist juhtimist. Ent kas nii karmi ja nii diivalikku?
Põnev film, põnev lugu. On kaadreid nii New Yorgist, Pariisist, Roomast kui ka Londonist. On pikemaid vestlusi, vastakaid arvamusi, ausaid lausumisi. Hulga rohkem oleks tahtnud aga näha karmi naisterahva tõelist mina, tema hingesoppide saladusi, selle näitamisega filmitegijad kõige paremini hakkama ei saa.
Põnev vaatamine, mille sarnaseid võiks kinolinale rohkem jõuda. Pilguheit klantsajakirja mustemasse köögipoolde on igati huvitav ja mitte ainult meediainimestele.
Kinodes alates 10. oktoobrist