19. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tele2 Meteorits – vist ikkagi aasta turundustegu

Läti Tele2 meteoriidi-tegu on suure tõenäosusega selle aasta parim turundustegu.

Sellele annavad kinnitust Riia tänavapilti ilmunud meteoriidi pildiga reklaamid, mis said mõni päev tagasi kinnitust Tele2 uue kõnepaketi Meteorits reklaamidena.

Nii mastaapset turundussündmust juhtub Baltikumis harva – meteoriidist kirjutasid mitte ainult suurem osa Läti ja Baltikumi meediast, vaid rahvusvaheline press eesotsas CNNi ja Financial Timesiga. Läti press ise küll valdavalt negatiivses võtmes, sest müts tõmmati ju pähe.

Lisaks Läti pressile ei suhtu meteoriidinalja hästi ka Läti vanemaealisem ja konservatiivne osa elanikkonnast, kuid Läti noortele see tegu meeldib. Kusjuures, see võibki olla grupp, kellele see uus kõnepakett suunati (sarnaselt Hansapanga kunagisele rott-NPNK aktsioonile, mis sai kõvasti kriitikat, aga ka samapalju uusi kliente).

Seega võib arvata, et turundajad lükkasid massi teadlikult kaheks – ühed, kes vihkavad ja teised, kes armastavad. Saadi aru, et ei olnud vaja kõigi sihtrühmade leiget reaktsiooni, vaid just tugevaid tundeid neid huvitavas sihtrühmas.

Igatahes jääme ootama kampaania tulemusi – kui palju uus meteoriidi-kõnepakett kliente võitis ja kas selle nalja tõttu ka kliente tegelikult kaotas.

Head iseseisvuspäeva Lätisse!

Turunduse blog

Autor: Lemmi Kann, Kristjan Kaleviste

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700