15. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Internetipoe 6 olulist eelist

Iga kauplus toetub kolmele sambale: kaubandus, turundus ja infrastruktuur. Internetipoes on nendeks e-kaubandus, internetiturundus ja infotehnoloogia. E-poe asutamist plaanides, lahendusi välja töötades ning poodi hallates tuleb mõningaid reegleid silmas pidada.

1. Piiramatu müügipind

Internetipoe eelis on suur tootevalik. Tavakaubanduses on suurema poepinna haldajal selge eelis väiksema kaupmehe ees, sest ta saab pakkuda laiemat kaubavalikut ning paremat keskmist hinda. Internet tasandab mänguväljaku ja annab kõigile võrdsed võimalused.

2. Asukoht pole tähtis

Internetis ei ole n-ö magusaid piirkondi, mille omanik saab konkurentsieelise. Samas tekitab see uue probleemi: kui kõik kauplused on sama kaugel, siis kuidas klienti enda juurde meelitada?

See kehtib ka poes olevate kaupade kohta: tehniliselt võttes on kõik kaubad e-poes täpselt sama kaugel. Ühest küljest teeb  see justkui lihtsaks asjade korvi paneku, kuid tegelikult on see lihtsalt suur hulk kaupa, kust on keeruline midagi leida. Poodnikule tähendab see investeerimist arendamisesse ja toodete segmentimisse

3. Ladu pole hädavajalik

Enamasti õnnestub tavakauplusel müüa tooteid, mis riiulil või laos olemas. Veebipood võimaldab kaupmeestel hoida kokku vahendeid kauba soetamise ja ladustamise pealt ning tegeleda hankimisega alles tellimuse laekudes. Lao puudumine lisab äriprotsessi riske, kuid tavaliselt on tulu sedavõrd käegakatsutav, et niisugune lähenemine on muutunud standardiks.

4. Infrastruktuuri kulud on minimaalsed

Füüsilise poe pidamine on kallis, näiteks ruum, küte, valgustus, elekter, kassasüsteem ja parkimine on kulud, millega poepidaja peab arvestama. Tavaliselt moodustavad veebipoe kulud murdosa letimüügile tehtavatest.

5. Veebikauplus on personaalne

Veebiäri algusaastate esimesed poed meenutasid postimüügikatalooge. Amazoni

tulek muutis reegleid, sest pärast seda sai tavaliseks, et kasutatakse dünaamilisi lehti, maksmine ja infovahetus on automatiseeritud ning info personaliseeritud. Kui kaupluse tarkvara on külalise juba tuvastanud, peaks talle esilehel pakkuma tooteid, millest ta suure tõenäosusega võiks olla huvitatud.

6. Internetis on kõik kiirem

See reegel kehtib kõikide e-poodide kohta nii müüja kui ka ostja seisukohalt. Selleks et jõuda poodi, on vaja vaid ühte hiireklõpsu; väljumiseks teist. Kui midagi ei meeldi, siis klõps ja juba ongi klient järgmises kaupluses.

Õnneks töötab selline kiirus ka teistpidi - müüjal on võimalik vähese vaevaga ning kiiresti oma tootevalikut kohendada.

Loe pikemalt Äripäeva "Turunduse käsiraamatust", mida saab tellida SIIN.

Autor: Lemmi Kann, Tanel Raja

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700