12. jaanuar 2010

Ravimifirmad kasutavad terviseportaale varjatud reklaami tegemiseks

Enamik populaarseid terviseportaale on ravimifirmade tehtud, sest sel moel saavad nad otsetee patsientide mõjutamiseni ja oma toodete tutvustamiseni.

Ka osa arste, kes neis portaalides nõu annavad, on samade firmade abil väliskoolitustel käinud või nende ravimiuuringutes osalenud, kirjutab värske ajaleht Meditsiiniuudised.

Nii näiteks on selle hooaja moesõna "gripp" ja vastava nimega koduleht juba aastaid ravimifirma Roche Eesti OÜ käsutuses. Tänavu täiendas Roche veebisaiti uue gripi infoga, muutudes omamoodi ametlikuks gripisaidiks, millele pühendati eetriaega ka teleuudistes.

Haiguseteemalisi kodulehti soovitavad oma patsientidel külastada ka perearstid, kes ei jõua lühikese visiidi jooksul patsiendile haiguse kohta loengut pidada.

Tartu Medicumi perearst Monika Vask soovitab tavaliselt kõrvetiste või kolesterooli kohta infot pakkuvaid lehekülgi, mille on teinud AstraZeneca.

"Lehekülgede taga on küll ravimifirmad, aga vähemalt on sealne info kooskõlastatud arstidega," väidab Vask.

Autor: Lemmi Kann, Kristi Malmberg

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700