22. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas töötajatelt ideid kätte saada?

Sul on superidee, kuidas ettevõttes midagi ümber korraldada. Lähed sellega õhinal oma juhi jutule, mõttes vilkumas uued perspektiivid nii ettevõttele kui ka sulle endale. Juht aga kehitab õlgu ja ütleb - vaatame.... On tuttav tunne?

Pärast sellist vastuvõttu ei kibele Sa oma ideid enam juhile rääkima, parimal juhul hoiad need endale, ettevõtte jaoks halvimal juhul lahkud koos väärt ideega ja teed selle teoks mujal. Kuidas siis ikka kindlustada, et head ideed kaduma ei läheks?

Esiteks, iga töötaja peab tundma, et tema mõtted on oodatud ja häid ideid ollakse valmis ka ellu viima. Tark juht tunnustab töötajaid ideede eest ega lükka ühtegi mõtet kohe tagasi - ka esmapilgul kõlbamatust ideest võib kasu tõusta. Miks mitte seada ettevõttes sisse kord, kuidas esitatud ideid hinnatakse ja mille alusel tunnustatakse - ideede esitamine olgu aga hästi lihtne (postkast, meil teel, veebivorm, Hea idee konkursid), sest näiteks nädalate kaupa juhi vatuvõttu oodates võib sära silmadest kaduma minna.

Teiseks, esitatud ideed tuleks võimalikult lühikese aja jooksul läbi kaaluda, ja seda peaksid tegema need inimesed organisatsioonis, kes antud teemaga kõige paremini kursis on - ei saa ju nõuda, et tippjuht kõiki peensusi valdaks. Mida rutem saab töötaja oma esitatud ideele tagasisidet, seda kindlamalt ta ennast tunneb - tema idee ei kadunud tühja auku. Tagasiside peaks aga olema võimalikult konstruktiivne - ei ole kindlamat moodust inimesi demotiveerida, kui nende ideed avalikult lolliks kuulutada.

Kolmandaks, kui idee on hea, siis ei tohi viivitada selle elluviimisega. Katsuge leida vajalikud ressursid nii keeruline kui see ka poleks. Muidu kaotab idee oma aktuaalsuse ja töötaja huvi nii selle idee ellu viimise kui uute ideede esitamise vastu. Kui idee on ellu viidud, tähistage seda!

Neljandaks, nagu iga teisegi ettevõtte protsesside puhul, on ka ideede esitamist vajalik analüüsida ja kus võimalik, paremaks teha. Vaata, kes esitab kõige enam ideid, mis valdkonda need puudutavad, kuidas ideede elluviimine sujub. Nii saad väärtuslikku infot oma organistasiooni kohta ja ideid, kuidas seda veel paremaks teha.

Head ideede kalastamist!

Artikkel ilmus Ülemiste City uudiskirjas

Autor: Lemmi Kann, Tiiu Allikmäe

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700