17. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas Facebook äriideid annab?

Fotokaubatootja Kodak näitab, kuidas sotsiaalvõrkude kiirest levikust kasu lõigata – firma loob sotsiaalvõrgu Facebook ja pildigalerii Picasa põhjal uue teenuse.

Nimelt saab alates tänavu suvest printida Kodaki esinduskauplustes avatavates Kodak Picture Kioskites otse Facebooki ja Picasa pildigaleriidest fotosid välja trükkida. Eeldusel, et fotod on piisavalt hea resolutsiooniga, saab välja trükkida fotosid 10x15 cm suuruses.

Teenuse juurutamiseks andis julguse number kolm miljardit. Just selline arv fotosid laetakse üles Facebooki igal kuul. Kodaki teatel plaanitakse end tulevikus siduda ka teiste sotsiaalvõrgustikega.

Kodak on sotsiaalvõrkudes eesrindlik, kasutades aktiivselt suhtluseks nii Facebooki kui Twitterit ning blogisid ja Youtube´i. Nende Facebooki fänniküljel on enam kui 55 000 fänni. Lisaks julgustab firma töötajaskonna seas sotsiaalvõrke kasutama ja firmas on ka oma poliitika sotsiaalmeedia kasutamiseks.

Samuti on firma kokku pannud soovitused teistele ettevõtetele, kuidas sotsiaalvõrkudest kasu lõigata.

Kodaki 10 soovitust firmadele sotsiaalvõrkudes tegutsemiseks

* Tea, millest, kus ja kellele sa räägid – sotsiaalmeediakanaleid on erinevaid – Twitter, Facebook, Youtube, blogid. Tutvu keskkondade eripäradega.

* Ole alati läbipaistev – räägi ja tegutse avalikult, selgita oma motiive (näiteks, kelle heaks töötad)

* Ole sina ise – isikupära töötab, inimesed suhtlevad sotsiaalvõrkudes inimestega. Vaid turundussõnumid hammustab tarbija läbi.

* Postita regulaarselt – uus sisu toob lugejad. Kahenädalane paus blogipostitustes kaotab su lugejad.

* Anna lisaväärtust – lisaks turundussõnumitele jaga häid linke, soovitusi, pilke kaadri taha. Tee nii, et inimesed tunneksid, et su firmale kulutatud aeg annab neile midagi.

* Reageeri – kommenteeri ja vasta küsimustele, täna kasutajaid. Sotsiaalmeedia on kahepoolne suhtlus

* Kuula, mida inimestel on öelda – arvesta tagasiside ja kriitikaga.

* Õpi vigadest – ära karda eksimusi tunnistada ja vigu parandada.

* Ole avatud – jaga, ära keskendu enda kanalitele või firmale, vaid juhata kasutajaid ka teistele huvitavatele blogidele, reklaamidele, toodetele.

* See kõik võiks olla lõbus – vägisi kirjutatud blogist saab lugeja kiiresti aru.

Autor: Rivo Sarapik, Lemmi Kann

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700