Autor: Rivo Sarapik • 30. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Klient: ostja-müüja vaidlused kerge lahendada kohtus

Euroopa Komisjoni eile avaldatud tarbijaturgude punktitabelist nähtub, et võrreldes teiste Euroopa Liidu riikidega ei usu Eesti tarbijad eriti võimalustesse kaitsta enda õigusi ning see usk on võrreldes varasemaga kahanenud.

Tarbijate olukord on aga halvenenud paljudes riikides, mille näitajaks on nende usaldus tarbijate õigusi kaitsvate valitsusasutuste ja valitsusväliste organisatsioonide vastu ning vaidluste lahendamise efektiivsus, vahendas ERR uuringu tulemust.

Kui 2008. aastal arvasid pooled tarbijad Eestis (EL27 54,6%), et olemasolevad õigusaktid kaitsevad neid piisavalt, siis 2009. aastal arvas nii 46,5%.

Eestis on aastaga vähenenud ka nende tarbijate protsent, kes usuvad, et müüjad austavad nende õigusi, ning kasvanud nende osakaal, kes on läinud eksitava reklaami õnge. Kui 2009. aastal arvas 46% tarbijaist, et ostja ja müüja vaidlust on kerge lahendada kohtus, siis mullu oli see protsent vaid 18,6.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700