13. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Firmad saavad säutsudes suurema kontrolli

Twitter teatab tänase jooksul, kuidas sotsiaalvõrk reklaamiraha hakkab teenima. Firmadele tähendab see, et tasu eest saab nii reklaami kui ka vajalikke sõnumeid pildil hoida.

Reklaami hakkab keskkond edastama programmi „Promoted Tweets“ vahendusel, mis käivitub, kui Twitteri kasutajad otsivad keskkonnast mingeid märksõnu ja need märksõnad haakuvad reklaamiandja reklaamikülge märgituga, kirjutas New York Times.

Mõne aja pärast peaks lisanduma ka võimalus, et kuvatav reklaam saab olema personaalne ehk konkreetse kasutajat silmas pidades – näiteks reisijateemalisi kasutajate jälgijale kuvatakse turismireklaami.

Reklaamimine annab äridele võimaluse enda teateid ja sõnumeid üldises voos nn üleval hoida, nii et need ei mattuks üldise sõnumivoo alla. Makstud sõnumid kuvatakse märksõnaotsingu tulemustes esimestena, isegi, kui ajaliselt nad ei ole viimastena sisestatud. Viide reklaamile tuleb ka sõnumitele juurde. Samuti pakub uus võimalus näiteks negatiivse kajastuse korral firmal kiirelt sekkuda ja selgitusi jagada. Praegu kipub tihti ettevõtte reaktsioon samuti uudisvoo alla mattuma.

Kohvikukett Starbucks näiteks kasutab Twitterit oma promokampaaniate ja tasuta toodete jagamise sõnumite levitamiseks. Samas on sõnumid tihti tuhandete teiste, milles kasutajad näiteks mainivad kohvikuketis kohtumist, alla mattunud.

„Kui inimesed otsivad märksõna "Starbucks", tahame anda neile infot, mis toimumas on. Promoted Tweets seda võimalust pakub,“ selgitas Chris Bruzzo Starbucksist.

Twitter alustas 2007. aastal ja on kasvanud vertikaalselt. Märtsis oli keskkonnal 22,3 mln unikaalset külastajat, aasta tagasi oli näitaja 524 000.

Autor: Rivo Sarapik, Lemmi Kann

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700