Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 17. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

LUGEJA HÄÄL: pastakatellijate aeg turunduses ei lõpe niipea

"Pastaka turundamise" aeg ei lõpe veel niipea, nendib sekretar.ee lugeja, kommenteerides Kristel Kõrgmaa arvamusartiklit "Ära turunda juhuslikkuse printsiibil".

"Pastaka turundamine" ei lõpe veel lähimate aastate jooksul, kuna meil on veel nõnda palju vanemat rahvast, keda neti ja telega ei meelita, vaid peadki kasutama ka "pastakat", et ka tema käest raha kätte saada, kirjutas lugeja.

"See jutt, mis pastaka turundamise lõpu kohta räägitakse, on veebi jms turundajate jutt, et enda segmenti tõsta, millegi arvelt tuleb ju seda teha. Üleliigselt internetile ning meediale pühendudes unustatakse siiski ära vana ja oluline kontakt reaalse kliendiga. Nn "pastaka turundamine" (omakasu püüdlusel kingituse tegemine) on toiminud juba aastatuhandeid miks peaks ta lõppema 2010 aastal?! Ja kas tõesti oleme jõudnud välja sinna, et kellegile ei meeldi kingitusi saada ja kas tõesti sellega inimese otsuseid enam ei mõjutata?" küsis lugeja. 

Tema sõnul on turundusjuhi rent väikestele ettevõtetele mõistlik, sest hea turundusjuht teab, mida ja kuidas teha ka raskel ajal, et müüki tõsta. "Mees metsast" aga pahatihti ei tea ning noogutab teistele kaasa, kui teised räägivad masust jne. Eestis on hulga vastupidiselt masule ka kasvavas joones toimivaid ettevõtteid, vaadake kasvõi nende samme, on võetud ning kasvõi laenatud turundusjuht, et suurendada produktiivsust. Ühel maailma suurimal turundajal Red Bullil on pea 30% käibest suunatud turundusse, ning ikka teevad nad ka "pastakaid".

 

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700