Smartmark OÜ omaniku Hede Kerstin Luige sõnul valitseb maailmas tendents, et juhid suhtlevad nii avalikkuse, ajakirjanduse kui ka partneritega rohkem ise, mitte sekretäri kaudu.
Ka Luik on alati töötanud skandinaavialikes ettevõtetes, kus sekretäri ülesanne pole suunata ega hallata juhile tulevat infovoogu. “Igaüks teeb ise oma tööd, vastab ise oma kirjadele ja telefonikõnedele.”
Luige hinnangul eeldab see, et juhile tulevatele kõnedele vastab sekretär, juhi ja sekretäri väga head koostööd. “Et sekretär suudaks otsustada, millal tasub juhti pärast kella 17 või koosoleku ajal segada ja millal mitte.”
Ka pole ette tulnud, et ta paluks sekretäril talle helistavatele inimestele luisata, näiteks et teda pole. “Ei usu, et vale, ka hädavale, oleks hea mõte. Pole seda kunagi kasutanud. Valetamine, et mind pole majas või olen hõivatud, tundub veider. Veelgi veidram tundub seda käskida teha teistel. Alati võib ju öelda, et pole lihtsalt võimalik hetkel suhelda,” rääkis Luik.
Luige hinnangul on Eesti organisatsioonid üsna lamedad, mitte hierarhilised, seda kiidavad ka välispartnerid.