Suurettevõtted reastati kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevuskuvandi – ühendindeksi alusel.
Eesti mainekamad suurettevõtted aprillis 2010
(reastatuna kahe näitaja aritmeetilise keskmise alusel)
Kui eelmise aasta alguses, masu kõige pessimistlikumal perioodil, muutusid inimeste hinnangud peaaegu kõigile ettevõtetele kriitilisemaks, siis nüüd, optimistlikuma perioodi alguses, on inimeste hinnangud ettevõtete tegevusele taas paranenud. Erandiks on jaekaubandus, mille keskmine maineindeks võrreldes eelmise aastaga langes. Buumiaja lõpu kõrget taset ei ole siiski saavutanud veel ükski sektor.
AS Swedbank on olnud maineliidrite tipus juba kolmandat aastat (2008. a küll Hansapanga nime all) ning EMT, Rakvere LK ja Saku Õlletehas on esiviisikus olnud juba üle viie aasta. Järk-järgult on tipule lähenenud A. Le Coq, kes jõudis sel aastal esmakordselt neljandale positsioonile suurettevõtete hulgas.
TAUST
Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise (mõõdetuna 10 punkti skaalal, kus 1 - "väga negatiivne" ja 10 - "väga positiivne") ja tugevuskuvandi (mõõdetuna 10 punkti skaalal, kus 1 - "väga nõrk" ja 10 - "väga tugev") – alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevuskuvand on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega, eriti praegusel majanduslikult ebastabiilsel perioodil.
Uuringus osales 2010. aasta aprillis 1006 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2009. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte hulgast, kokku 65 suurettevõtet.