Autor: Signe Sillasoo • 29. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Top Toursi vastu esitatud 8 miljoni krooni ulatuses nõudeid

Tarbijakaitseamet i teatel esitati tähtaegselt s.o 11. juuniks 2010.a 808 kaebust seoses AS Top Tours ärajäänud reisidega.

Nõuete kogumaht reisitasu tagastamiseks pakettreisi ärajäämise tõttu või hüvitise saamiseks pakettreisi ärajäänud osa eest on summas 8 027 549 krooni. Lisaks on ametile esitatud nõudeid reisijate Eestisse naasmiseks tehtud hädavajalike kulude katmise osas.

Tarbijakaitseamet rõhutab, et tegemist on esitatud nõuetega, milliste õigustatus ja põhjendatus on praegusel hetkel hindamisel, seega esitatud nõuete summa hindamise tulemusel tõenäoliselt väheneb.

Käesoleval hetkel  kinnitab amet, et  ei ole teinud ühtegi väljamakset tagatisrahast ja seda ei tehta enne, kui põhjalik igakülgne kontroll on teostatud. Tarbijakaitseamet kontrollib hoolikalt kõikide nõuete põhjendatust ja detaile, tagamaks maksimaalset võimalikku hüvitust kõigile nõudeõigust omavatele tarbijatele.

Esialgsest suurem arvatud kaebuste maht ja täiendavat menetlemist vajavate asjaolude ilmnemine on tinginud olukorra, kus kaebuste menetlemine võtab oodatust rohkem aega. Andmaks ülevaadet, milline on olukord kaebustega on illustreerivaks näiteks see, et 355st põhjalikult kontrollitud kaebusest on osutunud täiesti korrektseks ja põhjendatuks vaid 100. Seni kontrollitud ja puudustega nõuete osas on Tarbijakaitseamet tarbijatega ja reisivahendajatega  võtnud ühendust ning andnud võimaluse puudused likvideerida.

Menetluse käigus on välja tulnud järgmised olulised asjaolud:

- Kõikide  pakettreiside eest tasujaks ei ole olnud füüsilisest isikust tarbija vaid osaliselt või täielikult on maksjaks olnud juriidiline isik.

- Paljude kaebuste juurde ei ole lisatud lepinguid ja makset tõendavaid dokumente.

- Soovitakse ka kindlustusmaksete, lennujaamamaksude jm mitteasjakohaste maksete hüvitamist.

- Vahendaja kaudu reisi ostmisel ei ole mitmed vahendajad tarbijat teavitatud reisikorraldajast ehk reisipaketti müües ei ole teavitatud, et müüakse AS Top Tours reisi.

Viimasena loetletu on olulist kaalu omav asjaolu menetluse pikenemisel seetõttu, et kui vahendaja ei ole teavitanud tarbijaid tegelikust reisikorraldajast, siis vastutab tarbija ees tulenevalt võlaõigusseadusest vahendaja ja selliseid nõudeid tagatise eest ei hüvitata.

Tarbijakaitseamet kinnitab, et TopTours AS majandusraskusega seonduv on Ameti jaoks prioriteediks ning kõikide esitatud kaebuste menetlemisega tegeletakse pidevalt ja järjekindlalt.

Amet palub kõikidelt kannatust ja mõistvat suhtumist ning selgitab, et täiendavaid kommentaare ja selgitusi saame anda peale menetlustoimingute lõppemist. 

Tarbijakaitseamet edastab siinkohal ka kokkuvõtte AS Top Tours tagatise kontrollimisest ja sellega seonduvast  st ajavahemikul märt – juuni 2010

03.03.2010 kontrollis Tarbijakaitseamet Top Tours AS esinduses tagatise nõuetekohasust ja suurust. Tagatis vastas 03.03.2010 seisuga Turismiseaduses sätestatud nõuetele. Reisiettevõtja raamatupidamises läbi viidud kontrolli käigus selgitati välja, et tarbijatelt reisikorraldajale laekunud ettemaksed olid 03.03.2010 seisuga 100% ulatuses tagatisega kaetud ning tagatise suurus 3 000 000 krooni vastas seaduses sätestatule.

Ka Top Tours AS poolt Tarbijakaitseametile esitatud I kvartali pakettreisimüügi aruandest tulenevalt oli reisikorraldaja tagatis nõuetekohane ning vastas Turismiseaduses sätestatud ulatusele.

11.05.2010 toimus Tarbijakaitseametis kohtumine reisikorraldaja Top Tours AS esindajatega ning muuhulgas soovis Tarbijakaitseamet reisikorraldajalt teavet ja kinnitust, kas Top Tours AS rahalised vahendid on piisavad täitmaks tarbijate ees võetud kohustusi olukorras, kus Islandi vulkaanipurske tagajärjel tekkinud tuhapilve tõttu kaasnesid reisikorraldajale täiendavad erakorralised väljaminekud (vääramatu jõu olukorras reisijate majutamisel ja reisijatele tagasireisi tagamisel jms). Reisikorraldaja kinnitas, et tuleb võetud kohustuste täitmisega toime ja vahendid on piisavad tegevuse jätkamiseks.

17.05.2010 pöördus reisikorraldaja Top Tours AS Tarbijakaitseameti poole ning andis teada, et on üle vaadanud ja ümberhinnanud oma eelneva aastase pakettreiside kogumüügi prognoosi ning vähendanud eelolevaks perioodiks väljalendude arvu ja planeerib müügimahu olulist vähenemist.  Reisikorraldaja lisas, et tema tagatis vastab alates 16.05.2010 Turismiseaduses jõustunud uutele määradele. Tarbijakaitseamet andis Top Toursile tähtaja 26.05.2010, et viimane esitaks täpse kalkulatsiooni ja prognoosi pakettreiside kogumüügi osas.

21. mail teatas reisikorraldaja Top Tours AS Tarbijakaitseametile, et ei suuda täita pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees.

Seoses TopTours AS-i turismiseaduses sätestatud tagatise suuruse mittevastavusega, alustas Tarbijakaitseamet 4. juunil 2010 väärteomenetluse.  

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700