Eesti Rahvusraamatukogu peadirektori Janne Andresoo sõnul peab sekretär olema ennekõike professionaal. "Tegemist peab olema professionaaliga. Olemas peavad olema oskused ja teadmised, mis seotud näiteks dokumentide haldamisega ja muu oma ala tundmisega," sõnas ta.
Teine ja võib-olla veelgi olulisem omadus on Andresoo sõnul usaldusväärsus ja lojaalsus. „Ametinimetuski viitab mõnes mõttes saladuse hoidmisele.
Loomulikult on vajalik ka hea suhtlemisoskus ning pingetaluvus, sest tihti tuleb sekretäril esimesena löök vastu võtta, lahendada tuleb erinevaid keerulisi situatsioone," teab ta.
Kuna tegemist on ka osaliselt avalike suhete korraldamisega, peab valdama ka seda teemat. "Nii seda, mis puudutab koostööpartnerite ja avalikkusega suhtlemist kui ka sisekommunikatsiooni. Ning positiivne ellusuhtumine on alati teretulnud ja seda kõikide töötajate puhul," lisas Andresoo.
Suvised sekretäri tegevused on organisatsioonis ära jagatud. "Aga kohe on nõrgem enesetunne, kui sekretäri pole. Kohe on nõrgem tunne. Et kas kirjad ikka jõuavad õigeks ajaks kohale jne. Muidugi saab kõik tehtud ja ega ka asendamatuid inimesi pole, aga see, et sekretäri puudumine kohe tunda annab, näitab, et tegu on tugeva professionaaliga. See on mõnes mõttes isegi hea, et tunned asjaajamisjuhist aeg-ajalt puudust, see tuletab meelde, kui olulise rolli täitja töötaja tegelikult on. Ja et tegu professionaaliga," rääkis Andresoo.