Autor: Signe Sillasoo • 6. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Turunduskampaaniad Facebookis jätavad külmaks

Enamasti liitutakse Facebookis mõne ettevõtte või kaubamärgi fännilehega vaid siis, kui konkreetne firma või selle toodang inimestele väga meeldib, selgub konsultatsioonifirma Advisio poolt läbi viidud uuringust.

Eesmärk uuringu läbiviimisel oli selgitada välja Eesti noorte suhtumine Facebooki. Uuring koosnes 20 küsimusest ning uuringus osales 281 vastajat vanuses 16 kuni 35 eluaastat. Seejuures oli küsitletava keskmine vanus 24 aastat. Osalejatest enam kui pooled kasutavad Facebooki mitu korda päevas.

Uuringust selgus, et peamine eesmärk Facebooki kasutamiseks on lõbus ajaviitmine. Seejuures peab 80% vastanutest Facebooki tarbijamänge ja kampaaniapakkumisi loomulikuks turundustegevuseks ega lase end neist häirida.

Suurem osa vastanutest (30%) on liitunud 1–2 firma või kaubamärgi fännilehega. Veerand vastanutest on 3–6 ettevõtte fännid ning sama palju on ka neid, kes ei ole ühegi firma fännid. Seejuures väitis veerand kõigist vastajatest, et nad ei kavatsegi fännilehtedega liituda, sest ei taha olla seotud mingi tarbimisaktsiooniga. Samas on umbes kümnendik vastanutest ühinenud nii paljude fännilehtedega, et ei oska konkreetset arvu välja tuuagi.

Enamus uuringus osalenutest ei pea fännilehega liitumisel oluliseks olemasolevate fännide arvu. Samuti ei tee suur fännide arv ettevõtet tarbija silmis usaldusväärsemaks. Kolmandik vastajatest leiab, et fänniks hakkamine ei suurenda seotust konkreetse firmaga.

Umbes pooli vastanutest motiveerib fännilehega liitumisel kasu saamine (loosis osalemine, soodustus vms). Neist omakorda vaid ligi veerand järgib põhimõtet, et kui pakutakse, tuleb igal juhul vastu võtta. Seega on küllaltki vähe neid, kes igast auhinnast või soodustusest kinni haaravad. Tasu peab siiski olema piisavalt atraktiivne, et selle nimel hakataks fännilehega liituma.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700