Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 15. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Reisifirma hoiab kliendi raha lennuki õhkutõusmiseni turvakontol

Reisikorraldaja UpTravel kasutab uut tüüpi teenust - turvakontot. Pakettreisi eest tasutakse panga deposiit- ehk turvakontole, kust raha vabaneb ja kantakse reisikorraldajale alles peale lennuki õhkutõusmist. Kui reisi ei toimu, saab klient oma raha tagasi. UpTraveli koostööpartner on Swedbank.

UpTraveli juhatuse liige Elmo Somelar selgitab turvakonto põhimõtet: „Turvakonto teenuse põhimõte on, et kliendid maksavad pakettreisi eest panka spetsiaalsele kontole ja raha püsib panga deposiitarvel kuni lennuki õhkutõusmiseni. Pärast lennuki õhkutõusmist vabaneb pangadeposiit ja pank kannab reisija tasutud summa reisikorraldajale. Sellega on ka tagatud, et reisikorraldaja ei saa reisija poolt tasutud ettemaksusid oma muudeks finantsvajadusteks ära kulutada. Kui reisi ei toimu, on tagatud ettemakstud summade tagastamine. Kasutades turvakontot oleme loonud tarbija seaduslikule kaitsele lisakaitse, niinimetatud „raha tagasi“ garantii.“ Reisijate reisilt tagasi toomine, kui selline vajadus peaks tekkima, on tagatud turismiseaduses nõutud tagatisega.

Swedbanki ettevõtete finantseerimise divisjoni juht Tauno Vanaselja usub, et taoline teenus mõjub positiivselt tarbijate kindlustundele.

Elmo Somelari sõnul viis teda uut tüüpi turismifirma loomiseni kevadel tuhapilvedest alguse saanud reisikorraldajate ebaõnnestumiste jada. Klientidel kadus kindlus reiside toimumise kohta ja see vähendas märkimisväärselt usaldust turismiteenuste vastu.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700