21. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kirja turunduse kaks nägu

E-posti turundus on odav ja efektiivne turundusvorm, kui mitte arvestada süsteemi suurimat õõnestajat ehk virtuaalset rämpsposti.

E-posti turundusel on kaks nägu. Esimese taha varjuvad ettevõtted, mis postitavad suvalistel aadressidel suvalisi reklaammaterjale. Nii tagatakse iseendale negatiivne maine ja paraku kahandatakse ka tarbijate usaldust e-posti teel liikuva infomaterjali vastu.

“Inimesed muutuvad suureneva spämmikoguse surve all antud reklaamiliigi osas järjest immuunsemaks ehk otsepostituse efektiivsus pigem kahaneb. Nii kaua kui valdav enamus e-posti turundusest on pigem spämm ehk masspostitus anonüümsetesse kontaktibaasidesse, on ka väga täpselt suunatud e-posti reklaamidel sõnumi kohaletoimetamine raskendatud”, rääkis ADM Interactive tegevjuht Riho Pihelpuu.

Teadlik reklaamija pakub piisavalt lisaväärtust

Teine profiil koondab teadlikud ettevõtted ehk kasutatakse spetsiaalseid andmebaase, mis sisaldavad lisainfot kliendi huvidest ja eelistustest, mitte ainult e-posti aadressi. Lisaks edastatakse selles profiilis kliendile vaid vajalikku ja oodatud informatsiooni ning väärtustatakse kõrgelt suhtlustasandi platformi.

OÜ Mikare Baltic juhatuse liikme Mikk Orglaane hinnangul võib kõnealuses reklaamivaldkonnas lähitulevikus märgata kasvutrendi.

“Turule sisenevad uued ettevõtted, mis varem pole e-posti turundust kasutanud, ja ka staažikamad firmad peavad tarbijast üha enam lugu, väärtustades kliente ja luues personaalseimaid kontakte.” Seega on siht arvestada tarbija vajadusi ja postitada teavet, mida klient soovib. Pihelpuu näeb samuti tulevikus pigem kampaaniate arvu kasvu ja toob ühe põhjusena välja ka teostuse odavuse.

Kuidas tagada, et kliendid ei kustutaks saabuvat kommertskirja? Eduka e-posti turunduse võtmesõnaks on huvitatud sihtgrupile kasuliku teabe edastamine. Ehk kahepoolne koostöö, kus firma esitleb toodet või teenust ja klient saab tema jaoks sisuliselt huvitavat infot.

“Et lugeja ei võtaks kirja kui spämmi, võiks jälgida järgmisi soovitusi. Esiteks koguge kvaliteetne kontaktibaas neist, kes ise on teie saata plaanitavast infost huvitatud,” soovitab Pihelpuu.

Saaja loeb vaid kasulikku infot sisaldavaid e-kirju

Teiseks jälgige, et e-kirja sisu oleks saajatele ka tegelikult kasulik. Kolmandaks peab e-kiri olema hästi struktureeritud: selge pealkiri ja arusaadav sisu, mille lugemist toetab ka professionaalne disain. Neljandaks on tähtis saadetise korrektne tehniline teostus,” rääkis Pihelpuu. 

 

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700