Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 25. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

OÜ TaxiPal: Eesti turg on liiga väike

Innovaatilise asukohapõhise mobiilirakenduse välja töötanud OÜ TaxiPali juhi Raoul Järvise sõnul on Eesti turg vaid mõne üksiku toote-teenuse pakkumiseks piisava suurusega, ent muidu tasuks riigist väljapoole vaadata.

OÜ TaxiPal töötas välja mitu auhinda võitnud asukohapõhise mobiiltelefonirakenduse, mille abil saab inimene reisil olles või ka kodumaal tellida endale vastavat asukohta teenindavalt litsentsitud taksofirmalt hinna või muu aspekti alusel sobiva taksoteenuse. Praegu pakutakse teenust 31 riigis.

Ettevõtte juhi Raoul Järvise sõnul teeb teenuse keerukaks see, et taksondus on väga lokaalne teenus, mis on erinevates linnades ja riikides erinevalt korraldatud ning reguleeritud. See tähendab ka erinevat hinnastamist ja lähenemist igas riigis või isegi linnas.

TaxiPal igal pool veel raha ei teeni. “Firma on algusjärgus ja oleme ka ise alles õpipoisid,” ütleb Järvis. Kuna tegemist on kahepoolse turumudeliga, ei saada raha mitte lõppkasutajalt, vaid taksofirmadelt, kellele kliente vahendatakse. Transpordi lõpptarbijale, kes saab teenust TaxiPalist tellida, on see tasuta. Lansseerimise etapil transpordifirmadelt raha ei saada, isegi kui neile klient vahendatakse. Lepingute sõlmimine toimub järk-järgult.

Suuremad Eesti taksofirmad on samuti teenuse vastu huvi tundnud ja teenust testinud. “Aga Eesti taksofirmad on tehnoloogiliselt oma lääne kolleegidest veel maas ning Eestis (eriti Tallinnas) on taksondus üleminekufaasis: endiselt on palju illegaalselt tegutsevaid taksoteenuse pakkujaid, kes teevad litsentsitud taksofirmade elu raskeks,” räägib Järvis.

Järvis soovitab ettevõtjatel kindlasti Eestist välja vaadata. “On vähe valdkondi, mille jaoks Eesti turg piisava suurusega on. Sama ressurssi kulutades saab mujal rohkem. Seepärast on ka meie müügifookus just peamiselt Eestist väljapoole suunatud.”

Välisturule minekus pole midagi hirmsat. Samas nendib Järvis, et igal välisturul pole võimalik läbi lüüa. Mõni turg pole teenuse jaoks veel valmis või tekivad muud takistused. Alati tasub leida kohalik partner või edasimüüja, kes aitab uut turgu lähemalt tundma õppida ja omab kontakte, soovitab ta.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700