A. Le Coq AS on aasta-aastalt tootmisliinidele toonud retromaitsega karastusjooke. Ka täna on nostalgilised joogid väga populaarsed. Firma juhataja Tarmo Noobi sõnul on müüginumbritelt esikohal koolamaitselised märjukesed, edasi tulevad Traditsiooniline Limonaad, Kali ja Kelluke. Ehk teisest neljanda kohani hõlmavad tugeva ajalooga joogipoolised. Alles seejärel leiab nimekirjast tänapäevased sprite´i ja fanta.
Joogisõbrad armastavad ja eelistavad ka täna tuntud ja kindlat maitseelamust. "Tootmismahud tõusevad pidevalt ning ka uute toodete turule toomine õigustab end täielikult“, kinnitas Noop. Siiski juhib Noop tähelepanu faktile, et üks pool on tõesti ajaloolised rahvale armsad maitsed, mida on proovitud ka siiani tulutult järele teha. Teine ja oluline nüanss on aga pidev arendustöö ehk strateegiline pool. Pideva parenemiseta oleks edu vaid lühiajaline. Uuenema peavad pidevalt välimus ja sisu. Nii näiteks on Limonaad ja Kelluke säilitusainetevabad ja pidevas täiustumises ka väliselt.
ÜKS KÜSIMUS
Kuidas suhtute retrohõngulistesse kaupadesse?
Eva Leemet, Loov Eesti tegevjuht
Tegelikult on head tooted ajatud. Näiteks Chanel´i kostüüm on alati moes olnud ja on ka täna. Kui head toodet iseloomustab retro, siis on ikkagi ka ajaga kaasaskäimine oluline. Nimetatud Chanel´i kostüümi materjal ja mugavus paranevad aastatega, ometi nostalgia mõju jääb. Pigem mind siiski ei mõjuta retrohõng toote valimisel otsust langetama.
Urmas Aiaste, Televõrk AS juhataja
Nostalgilistesse toodetesse suhtun väga hästi. Ikkagi järeleproovitud valik. Minul on küll kindlus ja hea tunne kasutada retrotooteid. Kui peaksin võrdlema ja valima sarnase tootegrupi toodete vahel, siis alati võtan ikka vana hea.
Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti