24. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kummardus ergonoomiale

Eestit külastanud Interstuhli juht ja omanik Werner Link andis eksklusiivintervjuu ajakirjale Sisustaja.

Interstuhl on spetsialiseerunud kvaliteetse kontorimööbli tootmisele. Ergonoomilisus, kvaliteet, disain ja keskkonnasõbralikkus on muutnud

ettevõtte toodangu üheks nõutuimaks Euroopas: toolid on kasutusel mitmel

pool, alates uusimast Bondi-filmist ja lõpetades Deutche Banki ja Deutche Telekomiga. Iga päev valmib tehases 4000 uhiuut tooli. Mullu 100 miljoni euro suuruse käibega ettevõte on üks suuremaid ja pühendunumaid omataoliste seas.

Eestis kasutati Interstuhli toole näiteks mullu toimunud NATO tippkohtumisel

ning nendega on sisustatud ka Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja välisministeeriumi

ruume. Interstuhli toolide edasimüüja Eestis on Elke Mööbel. Ettevõtte Saksamaal Tieringeris asuvas peakontoris ja tootmishooneis saab alguse miljonite mõnusate toolide lugu… 

Olen kuulnud, et Teie ettevõttel on pikk ja perekeskne ajalugu?

Interstuhli lõi minu isa Wilhem Link 1930. aastal. Isa oli tegelikult ametilt sepp. Majandusolude muutudes sai talle selgeks, et ka tema peab muutuva ajaga kaasas käima, ja ta alustas toolide tootmist. 1960ndateni oli toolides rohkem metallpinda, vähem tekstiili, ajapikku tekstiili osakaal toodetes kasvas. Praegu juhin ettevõtet koos oma kahe pojaga. Seega on tegu juba kolmandat generatsiooni toimiva pereettevõttega. Peagi tähistame Milano messil ettevõtte 50. sünnipäeva.

Kuidas olete investeerinud?

Alates ettevõtte asutamisest on tehtud palju investeeritud tootmise moderniseerimisse, aga esmatähtsad on meie filosoofias ikkagi inimesed. Enne inimene, siis tool. Peame oluliseks ka tootmise hoidmist oma kodumaal.

Kuidas majanduskriis Teie ettevõtte müüki mõjutanud on?

Majandussurutis on sundinud ettevõtjaid ka mööbli pealt kokku hoidma. Õnneks on majanduskriisi negatiivne mõju meie ettevõttele olnud väiksem kui konkurentidele. Enne kriisi töötas meil 600 inimest. Praegu on tööl 550 inimest. Proovisime ka neljapäevast töönädalat, et vältida koondamisi nii palju kui võimalik. Püüame inimesi hoida. Kõik finantsotsuseid kaalutakse hoolega läbi ja prognoosid on head: turg liigub üles. Selleks aastaks plaanitakse 112

000 000 euro suurust käivet.

Millega arvestate uute toodete väljatöötamisel?

Alustuseks tuleb analüüsida, mida klient vajab. Teiseks mõtleme välja, milles seisneb innovatsioon, uudsus. Kolmandaks arvestame ka konkurentide käikudega. Meil on viis tunnustatud disainerit, kes tulevad oma ideedega. Neist valitakse paar tükki välja ja algabki koostöö. Seejärel alustavad tööd 30 konstruktorit, sest peame ergonoomiat toote juures väga oluliseks.

Tool võib ju hea välja näha, aga ainuüksi sellest ei piisa, mugavus on tähtis. Meie

enda uurimislabor laiub 5000 ruutmeetril. Teeme ka ülikoolidega ergonoomiaalast

koostööd. Nad otsivad uusi trende ja annavad neist meilegi teada. Seejärel kulub

veel umbes paar aastat tehnilist tööd, et tool valmis saaks.

Tõtt-öelda on mõnikord kummastav, kui ebamugavad võivad toolid olla. Teel

Saksamaalt siia lennukis istudes mõtlesin, et peaks vist ka selles valdkonnas uusi

lahendusi pakkuma hakkama.

Teil on aastate jooksul kogunenud palju tunnustusi, auhindu ja sertifikaate...

Jah, ega vist konkurentidest kellelgi pole neid nii arvukalt ette näidata. Sertifikaate

on nii ergonoomilisuse, keskkonnaohutuse kui ka turvalisuse kohta. Meie jaoks on

väga tähtis, et saame laia valikut pakkuda. Midagi ei tohi valesti minna.

Viimane tunnustus pärineb Kölni rahvusvaheliselt kontorimööblimessilt

Orgatec, kus Interstuhli uus tool Airpad pälvis innovatsiooniauhinna.

Teie ettevõttel on mitu suurt brändi, kuhu kuulub erinevaid tooteid...

Jah, kolm. Esiteks Interstuhl, mis on spetsialiseerunud kvaliteetsele ja ergonoomilisele kontorimööblile, siis Bimos, mis pakub eriotstarbelisi toole (tööstuslikud toolid, puhta ruumi toolid laboritesse). Siin näeme ka Eestis täitmata lünka. Kolmandaks sari Prosedia, mis pakub budget-toole. Ettevõtted teevad nende kohta palju kataloogitellimusi.

Mida toob tulevik?

Oleme ainuke Euroopa tootja, kes on spetsialiseerunud just toolidele. Meil

pole viit-kuut tootegruppi laudadest kappideni, spetsialiseerumine võimaldab

süvenemist. Soovime ka kasvada: praegu ekspordime 30% oma toodangust, ülejäänu müüme Saksamaal. Tahaksime ekspordi osakaalu kasvatada 2015. aastaks 50 protsendini ning edasi jõuda 55%ni. Meie prioriteet on praegu Euroopa

turud ja Lähis-Ida piirkond, seejärel Lõuna- ja Kesk-Ameerika, Mehhiko, Brasiilia,

Argentiina. Olulised on ka Hiina ja India. 2018. aastaks tahame jõuda 200 miljoni

eurose käibeni.

Kas ja kuidas Te ise puhkate?

See võib tunduda võimatu, aga mina suudan isegi tööl puhata. Mulle meeldib ka jalutada – meie tootmine asub loodukaunis kohas, ümber on palju metsa.

Olen hüpanud traktori rooli ja metsa oma hütti sõitnud – see on päris vahva

trenn ja tore matk. Mõistagi on tore olla oma lapselastega. Neid on neli, noorim on

praegu viiekuune.

Autor: Liivi Tamm, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700