Ettevõte sai alguse asutaja Ruslan Kogani ideest muuta kaupade hind läbipaistvamaks ja soodsamaks ning vähendada vahendajate ja finantseerijate hulka ning tähtsust tarneahelas. Firma peamine idee on, et kui ostja tellib ja tasub kauba eest enne tootmist, siis peaks hind olema märgatavalt odavam kuna ta rahastab tootmist ise. Kogan ühendab elektroonika ostja Austraaliast Hiina tootjaga ja loob seeläbi sisuliselt täiesti uue väärtusahela ja uue turu, jättes välja mitmed vahendajad, müügimehed ja finantseerijad.
Kogan loob väärtust mõlemale osapoolele - lõpptarbija on rahul kuna saab parema hinna (vahendajaid on vähem), tootja on rahul, sest Kogani hinnastamismudelid aitavad tootjal vähendada finantskulusid.
Ruslan Kogan on veendunud, et see on jaekaubanduse lähitulevik - me ei vaja enam suuri organisatsioone info hankimiseks, haldamiseks ning tegevuste tegemiseks, selle saab kõik korraldada infotehnoloogia abil.
Tundub, et ärimudel töötab - ettevõtte käive 2010 aastal oli 18 miljonit dollari ning, mis veel olulisem - mitmed suured Austraalia jaemüügihiiud on avaldanud arvamust, et valitsus peaks sellise ebaausa konkurentsi keelama.
Autor: Urve Vilk, Juhtimine. ee