1. aprill 2011
Jaga lugu:

Soodsaid päevapakkumisi jahivad emotsiooniostlejad

Kõige enam leiavad soodsaid päevapakkumisi tegevatest portaalidest ostjaid söögikohad ning ilu- ja terviseteenuste pakkujad, häid tulemusi on võimalik saada ka hooajaliste teenuste-kaupade müümisel.

Päevapakkumisi tegevate firmade ärimudel on lihtne: kindla portaali ja turundusvõrgustiku kaudu edastatakse kauba või teenuse sooduspakkumisi. Tavaliselt jäävad allahindlused 50 protsendi piiresse.

Sotsiaalse ostlemise keskkondade sünniaeg Eestis jääb 2010. aasta kevadesse, turuliidriks selles valdkonnas saab pidada cherry.ee-d. Aga kus nõudlust, seal ka pakkumist: aasta jooksul on turule tulnud mitu keskkonda. 

Kokku on sotsiaalse ostlemise keskkondi loodud kümmekond, mis on Eesti suurust arvestades küllaltki suur hulk. Samas kogub e-kaubandus üha enam tuure ja ringleva raha hulk meelitab proovima, sest turule sisenemiseks vajalik rahaline investeering ei ole suur. Ärimudelit on võimalik kopeerida, häid ärisuhteid aga mitte, edukad on need, kes oskavad suhteid luua ja neid ka hoida.

Cherry.ee asutaja Priit Tomp nimetab Cherry primaarseks sihtrühmaks 25-45 aastast linnas elavat naist, kes armastab nautida elu ning uute ideedega kaasa minemist.

Eelnevat statistikat kinnitab ka De La Gardie kaubamajas tegutseva Katusekohvik OÜ juhataja Henri Schmidt, kelle sõnul on sooduskampaania raames voutšeri soetanud kümnest kliendist seitse-kaheksa naisterahvad, kahekümnendatest kuni 40-ndate eluaastate vahel.

Kampaaniahinnad enamasti paarikümne euro piires

90 protsenti tooteid ja teenuseid, mida läbi sotsiaalse ostlemise keskkondade pakutakse, jäävad koos soodustusega vahemikku kuus kuni 25 eurot, harvematel juhtudel võib see ulatuda 60 euro piiresse.

“Kõik inimesed väärivad naudinguid ning seetõttu pakumegi neile igapäevaselt ideid ning võimalusi, kuidas oma elu koos sõprade ning perega rikastada. Oluline on pakkuda elamusi ja see ei pea ilmtingimata olema kallis. Üldjuhul ei saa kallimad elamused ületada inimeste keskmist kuusissetulekut. Müüdavate toodete või teenuste hindade ülemisi piire pole me eneste jaoks kehtestanud. Kas mõne aja pärast on pakkumiste hulgas ümbermaailmareisid ja väikesaared, jäägu saladuseks,” sõnas Tomp.

Samas näitab Elmeste sõnul edukas Estonian Airi korraldatud kampaania, et ka kallimatel toodetel võiks olla emotsiooniostudel minekut kui klientidele esitatud tingimused on piisavalt paindlikud.

“Hea meelega oleks ka Sagadi mõisa poolt veidi kallimat paketti pakkunud, kus lisaks majutusele ja õhtusöögile oleks olnud lisaks ka mõni põnev lisategevus, kuid usaldasime koostööpartnerite soovitust tulla välja lihtsama tootega. Tulemused näitasid, et valik õigustas ennast,” rääkis Elmeste.

Oma osa, millise hinnaga võiks toote või teenuse läbi sotsiaalse ostukeskkonna pakkumisele saata, mängis ka euro tulek.

“Inimesed jälgivad väga täpselt hindasid, kui otsustad oma toitlustuskohale kampaaniat teha, võiks soodushind jääda kümne euro piiresse, mitte rohkem,” soovitas Schmidt.

Reklaamieelise annab riskivabadus

Tomp peab sotsiaalse ostlemise keskkondade konkureerivateks kanaliteks eelkõige samas meediumis tegutsevaid ettevõtteid ning keskkondi- internetikaubamaju ning online reklaamiraha tootvaid keskkondi.

“Pikemas perspektiivis konkureerib Cherry ka traditsiooniliste turunduskanalitega nagu raadio, print ning tele, sest me ei nõua eelnevaid ettemakseid või investeeringuid teleklipi tootmiseks või reklaamiagentuuri palkamiseks. 24 tundi vältav kampaania meie võrgustikus on meie endi kulul sealhulgas tekstid, pildimaterjal, pakkumiste ülesehitus jne. Ainus, mis cherryle jääb, on protsent müügikäibest,” rääkis Tomp.

Samas ei maksaks antud turunduskanaliga liiale minna. “Kuigi sarnased keskkonnad on kogunud viimasel ajal tublisti populaarsust, ei saa siiski unustada ka selle kaudu tehtavat mainekujundust. Kindlasti ei ole meil plaanis kasutada sarnaseid pakkumisi pidevalt, vaid ainult madalhooaja elavdamiseks vabade kohtade olemasolul. Kui sarnaste eripakkumistega liialt sageli pommitada, võib juhtuda, et klient ei ole nõus ka edaspidi rohkem maksma ja ei taju toote tegelikku väärtust. Vaatamata ühekordsetele sooduspakkumistele jäävad meie peamisteks koostööpartneriteks siiski reisibürood,” sõnas Kadi Elmeste.

Autor: Urve Vilk, Kristo Kiviorg

Jaga lugu:
Seotud lood
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee