8. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Töö ja lõbu koos ehk kutsu klient kinno

Ühine filmi vaatamine on hea võimalus oma töötajate või klientide meeles pidamiseks, millegi tähistamiseks või mõnus lisand töise kohtumise meelelahutsulikumaks muutmiseks. Miks mitte kutsuda inimesed kinno?

Eraüritusteks on võimalik rentida kinosaale nii Tallinnas kui ka osades teistes suuremates Eesti linnades. Selleks, et kinosaali ürituse raames maksimaalselt ära kasutada, soovitavad erinevate kinode esindajad mitmeosalise ürituse korral alusatada töisemast ja lõpetada filmivaatamisega. Samas ei keela keegi esmalt vaadata filmi ja siis rääkida asjalikku juttu – kõik oleneb ürituse stiilist ja korraldajate soovist.

See, mida enne filmi vaatamist teha, on täiesti korraldajate endi otsustada, kuid ürituste ideede väljapakkumisel ning valitud teemaga seotud filmi leidmisel on kõik kinod meelsasti abiks.

Näiteks toimus Solaris Kinos LHV Panga privaatseanss, kus vaadati filmi „Wall Street: Money Never Sleeps“. Tartu Cimon pakkus aga mullu suvel kinokülastajatele enne filmi „Seks ja linn 2“ väikest moeetendust.

“Samal ajal, kui kinoekraanil tutvustati fotode kaudu ehteid, kõndisid modellid rõivakollektsiooni näidates saalis ringi ja finaaliks kogunesid ekraani ette,“ kirjeldab Cinamon Tartu koordinaator Triin Sasi, „etendus võeti vastu aplausiga.”

Milliseid filme vaadata, on samuti täiesti tellija otsustada. Eraseansil kinos saab vaadata nii uusi, veel esilinastumata filme; Coca-Cola Plaza arhiivis on alles suurem osa viimaste aastate filmivalikust, Kino Artise valik hõlmab lisaks levitatavatele filmidele ka linateoseid Tallinnfilmi vanavarast.

“Et suurema ürituse raames kõik kenasti sujuks ja osapooled lõpptulemusega rahule jääksid, peaks tellija ja korraldaja korra ühe laua taha istuma, et kõik nüansid läbi arutada,” annab Solaris Kino turundusassistent René Peekmann nõu. Samuti soovitab Peekmann tellijal alati ruumid enne oma silmaga üle vaadata, et saada täielik ettekujutus ja vältida viimase hetke üllatusi tellija enda jaoks.

Kindlasti tasub meeles pidada, et ürituse korraldamisel kinos on suur roll osalejate arvul, toimumisajal ja pikkusel, sest sellest oleneb ürituse sobitamine kinokavasse.

Forum Cinemas ASi turundusjuht Triin Jürgens hinnangul sobib sobib ürituste jaoks hästi Coca-Cola Plazas asuv A.Le Coq Sviit, mis mahutab 40 inimest, on varustatud vajaliku tehnikaga ning kus on lisaks kinosaalile mugav lounge koos baariga. Soovi korral on sviidis võimalik vaadata ka 3D fime.

Kino Artis on turundusassistent Birgit Pajusti sõnul firmaürituste osas paindlik – kellaaja ja pikkuse osas ettekirjutusi ei tehta, lisaks on fuajees ja kohvikus liigutatavad diivanid, mis võimaldavad luua just tellija soovile vastava ruumi paigutuse.

Palju maksab?

Eelarve puhul on kolmeks peamiseks komponendiks osalejate arv ehk kasutatava kinosaali suurus, ürituse pikkus ja nädalapäev. Coca-Cola Plaza (Tallinnas), Ekraani (Tartus) ja Astri (Narvas) näitel saab umbkaudse maksumuse välja arvestada, korrutades kinopileti hinna kohtade arvuga saalis. Samas ühe filmi vaatamine koos tunniajase üritusega A. Le Coq Sviidis läheb olenevalt nädalapäevast maksma 550-650 eurot, millele lisandub suupistete hind.

Solaris Kinos saab privaatseansi (vaid filmivaatamine) 80 inimesele korraldada suurusjärgus 350 euro eest. Privaatseanss koos eelneva presentatsiooni, popkorni ja joogiga maksab umbes 800 eurot. Soodsaim võimalus on korraldada üritus argipäevade hommikupoolikutel.

Kino Artises tuleb üritus odavam, kui valida väiksem saal ja teha üritus argipäeva hommikupoolikul.

Keskmist hinda on kõigil kinodel siiski raske öelda, kuna üritused on erinevad.

Säästukino

Kui eelarve kinosaali rentimist ei võimalda, saab sarnase ürituse ka soodsamalt läbi viia. Lisaks heale ideele on vaja mugavate istumiskohtadega ruumi, heledat seina, projektorit ja sobibvat filmi. Kahte viimast on võimalik ka väga soodsalt rentida.

Väiksema seltskonna korral võib filmiõhtu ühendada eelneva ühise suupistete valmistamisega, veinikoolitusega või hoopis lasta kõigil miskit kaasa võtta.

Filmivalikul võiks lähtuda ürituse iseloomust, näiteks kas tegemist peaks olema naljaka või hoopis hariva linateosega. Samuti oleks hea leida ürituse teemaga klappiv film, kui jõulude või halloweeni ajal on see kerge, siis erilisematel puhkudel vajab rohkem nuputamist.

Nipp

Kinoekraan on suur – tasuks mõelda presentatsioonide tegemisele, kuna kinoekraanil mõjuvad nad kindlasti tunduvalt jõulisemalt.

Nõuanne: kinoüritus olgu läbimõeldud

Theresa Tarum

L´Oreal Paris brändijuht Eestis

Üritusel peab olema kindel eesmärk ja põhjus, miks konkreetne film valida. Meie korraldasime Coca-Cola Plazas kinoürituse oma tarbijatele, kes ostsid teatud nahahooldussarja tooteid. Kuna valitud toote uueks reklaamnäoks on näitlejanna Rachel Weisz, näitasime külalistele filmi „Agoraa“, kus Weisz peaosa mängib.

Külalised saabusid kindlaks kellaajaks, seejärel tutvustasin paar minutit brändi ja selle seotust filmiga. Kõik külalised said sisenedes väikese kingikoti meenetega.

Kindlasti peab kõik detailid suure hoolega läbi mõtlema ning kaaluma nende vajalikkust nagu näiteks see, kas anda külalistele kätte ainult piletid või trükkida eraldi bränditud kutsed, kust inimesed need kätte saavad jne. Need on asjad, millega võib sekeldusi tekkida, seetõttu on mõistlik eelnevalt kõik võimalused täpselt järgi uurida.

Koostöö kinoga sujus väga kenasti, kogu tiim oli ääretult vastutulelik ja professionaalne. Nagu praktikas ikka tavaks, ilmnevad mõned nüansid alles viimasel minutil ning kino töötajad olid abivalmid ning mõistvad meiepoolsete muudatuste suhtes.

Autor: Triin Toome, Rivo Sarapik

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700