4. mai 2011

Surnuks saab kliendi vaid üks kord rääkida

ASi Ajakirjade Kirjastus turundusdirektor Jaanika Käärst on kindel, et „surnuks rääkiv“ ja ebameeldivaid emotsioone loov müügimees teistkordselt müügiprotsessini ei jõua.

ASi Ajakirjade Kirjastus turundusdirektor Jaanika Käärst peab hea müügi alustalaks kliendi vajaduste väljaselgitamist. "Kuula väga hoolikalt, mida klient soovib, vajadusel esita täpsustavaid küsimusi – nii näitad enda huvi võimaliku parima tulemuse saavutamiseks ja professionaalsust,“ loetles Käärst oluliseimaid punkte. Kindlasti soovitab Käärst välja selgitada ostja eelarve, et saaks pakkuda alternatiive juhul, kui tehing finantsiliselt piiridesse ei mahu. Tajudes ja nähes kunde potentsiaali, võiks vastavalt võimalustele pakkuda boonuseid, sümboolseid kingitusi või lubada suuremaid allahindluseid tulevastelt ostudelt.

Kindla tehingu plaanis peaks järgima eelpool nimetatud kitsaskohti ja vältima vastupidist tegevust. Käärst on kindel, et „surnuks rääkiv“ ja ebameeldivaid emotsioone loov müügimees teistkordselt müügiprotsessini ei jõua.

"Kuldset reeglit ehk siis ühest käitumismudelit ma välja ei tooks, sest inimesed on erinevad ja erinevate soovide ning vajadustega," ei taha Käärst inimeste ostukäitumist üldistada. Hoiatades samas, et kundele vastu tulles ja tõeliselt „head pakkumist“ tehes peab arvestama võimalike tagajärgedega.

 

Autor: Urve Vilk, Ain Kivesti

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700