Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 23. mai 2011

Kuidas hoida ja arendada talente?

Andekad töötajad on alati olnud ettevõtte keskmes, kuid teravamalt tõusis talendijuhtimise teema päevakorda 2000. aastate alguses ja on oluline siiani.

"Talent ei ole habe, mis ise kasvab." – V. Panso

Töötajate teadlikkus oma väärtustest on kasvanud. Karjääri planeeritakse põhjalikumalt, rohkem püütakse omandada nn ülekantavaid oskusi, mida saab edukalt kasutada erinevates ametites ja töökohtadel, näiteks hea suhtlemisoskus, et olla vaba ja sõltumatu.

Ettevõtte seisukohalt on andekas inimene see, kelle panus tulemuste saavutamisel toob organisatsioonile rohkem kasu. Mida teadmispõhisemaks muutub majandus, seda suuremat lisaväärtust annavad talendikad inimesed.

Uuringust "Sõda talentide pärast", milles osales peaaegu 13 000 juhti, 27 ettevõtte juhtumi uuringust, McKinsey konsultatsioonikogemustest rohkem kui 100 firmaga ning vestlustest 100 firmaga, on välja tulnud viis peamist nõuet, mida peaksid järgima kõik ettevõtted, kes tahavad talendisõda võita ning talentide abil konkurentsieelise saada:

* Võta omaks talentidele keskenduv mõtteviis.

* Paku töötajatele ahvatlevaid väärtusi.

* Korralda ümber värbamisstrateegia.

* Hoolitse selle eest, et areng toimuks kogu ettevõttes.

* Hinda töötajaid nende tulemuslikkuse järgi (tööta välja strateegilised tööjõumõõdikud).

Mis on talendijuhtimine, kuidas seda arendada ja ellu viia, sellest saab lugeda „Juhi käsiraamatu“ mai täienduses.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700