Ettevõte kasutab sotsiaalmeedia võrgustikest saadud infot reisijatele personaalsete kingituste tegemiseks. Niipea kui reisija registreerub rakenduse Foursquare abil Amsterdami Schipholi lennujaamas, uurib KLM-i meeskond tema sotsiaalmeedia võrgustike profiile ning teeb sealt kogutud info põhjal reisijale kingituse. (Foursquare on nutitelefonidele mõeldud GPS-i-põhine rakendus, mis võimaldab teha erinevates kohtades nn check-in’i ja nii teavitada sõpru oma asukohast.)
Firma lähtub loogikast, et kui reisija juba kasutab Foursquare rakendust, on ta suure tõenäosusega ka Linkedlni, Twitteri, Facebooki vms aktiivne külastaja.
Reisijale, kes ei saanud tööreisi tõttu osaleda oma jalgpallimeeskonna aasta
kõige olulisemal võistlusel, kinkis KLM Lonely Planeti New Yorgi reisijuhi, kuhu
olid märgitud linna parimad jalgpallibaarid.
Rooma jooksumaratonile lendavat neiut üllatas lennufirma pulsikellaga. Bostonisse konverentsile teel olevat reisijat peeti meeles märkmikuga uute säravate ideede tarbeks ning Top Geari andunud fännile kingiti autoajakirju.
Pärast kingituse tegemist plaanib lennufirma meeskond jätkata kampaanias
osalenud reisijate profiilide jälgimist, et selgitada välja, kuidas kliendid kampaaniale reageerisid, kui paljudele sõpradele nad sellest rääkisid jms. Firma arvates on kampaania unikaalne võimalus kliendisuhete hoidmiseks ja parandamiseks.
Loe pikemalt ajakirjast Personali Praktik.
Autor: Urve Vilk, Personali Praktik