41% sotsiaalmeedia kasutajatest usaldab seal sõpradelt ning tuttavatelt saadud informatsiooni ning ettevõtetelt ja organisatsioonidelt saadud informatsiooni usaldab vaid 19% kasutajatest.
Eestlased kasutavad sotsiaalmeedia kanalistest kõige rohkem Facebooki (32%) ja Youtube’i (26%), venelased seevastu Odnoklassiki.ru-d (9%).
Vaatamata sotsiaalmeedia laialdasele kasutamisele usaldavad inimesed traditsioonilises meedias levivat infot rohkem, erandiks on alla 19aastased kasutajad ja Lõuna-Eesti ning Tartu kasutajad.
Kommunikatsiooniagentuur Taevas Ogilvy küsitles koostöös Turu Uuringute AS-ga maikuus tuhandet inimest. Rein Iida sõnul annab uuring vastuse kasutajate vanuse, soo ja rahvusega seotud iseärasustele. “15-19 aastaste hulgas on sotsiaalmeedia kasutamine praktiliselt 100% ja seda sihtrühma eristab näiteks 30-39aasta vanustest mitmete erinevate sotsiaalmeedia keskkondade kasutamine”. Iida rääkis, et kuni 39 aastaste seas kukub sotsiaalmeedia kasutamine 60%-le ja kasutamiskeskkondade arv taandub kahele - Facebookile ja Youtube’ile. Mehed eelistavad naistest enam videomaterjali, mida näitab Youtube märgatavalt suurem kasutamine naistega võrreldes. Iida lisas, et sotsiaalmeedias turundajatele on väga oluline tunda vene rahvusest kasutajate erinevusi, sest ligi 100 000 venelast Eestis kasutab sotsiaalmeedias Odnoklassiki.ru-d.
Sotsiaalmeedia kunagise lipulaeva Rate.ee kasutamist tunnistavad ainult 6% sotsiaalmeedia kasutajatest, blogisid kasutab 4% ja Twitterit ainult 2%.
Uuring toob selgust ka sotsiaalmeedias veedetud ajast päevas. “60% kasutajatest veedavad sotsiaalmeedia keskkondades päevas kuni 30 minutit, kolmandik kasutajatest 1-2 tundi ja 10% sellest veel kauem,” kommenteeris Iida.
Turu-Uuringute AS uuringujuhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul võib sotsiaalmeedia kasutajate arv olla veelgi suurem: “Lisades juurde 9-14aastased internetikasutajad, kasvab sotsiaalmeedia tarbijate hulk Eestis kokku 760 000-ni.” IiIivi Riivits-Arkonsuo sõnul on huvipakkuvaks eestimaalaste nägemus toodete ja teenuste usaldusväärsuse kohta sotsiaalmeedia versus traditsioonilise meedia kanalites. “Siin joonistub välja huvitav trend: sotsiaalmeedias levivat infot usaldavad traditsioonilise meediaga võrreldes rohkem kuni 19aastased noored (42% usaldab sotsiaalmeediat) ning Lõuna-Eesti ja Tartu piirkonna kasutajad (31%),“ ning lisas, et tudengid ja Tartu piirkond on alati olnud ühiskonna- ja meediakriitilisem. Kommenteerides 20 – 29aastaste kõrgemat usaldust traditsioonilises meedias leviva info suhtes (42% usaldab traditsioonilist meediat) ütles Riivits-Arkonsuo, et seda võib seletada antud põlvkonna sotsiaalmeedia aktiivse kasutamisega varasemate aastate jooksu ja ehk sellest on tekkinud küllastumine.