Autor: Rivo Sarapik • 28. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Säästa reisil eurosid ehk ole ise oma reisiagent

Kuidas reisides kümneid eurosid kokku hoida? Ole ise enda reisiagent ja korralda oma broneeringud ise.

Et reisides saab raha kokku hoida mõned asjad ise ära tehes, on lihtne säästunipp. Piltlik näide sellest ka eile avalikustatud sooduspakkumisest. Nimelt lennutab Euroopa suuremaid lennufirmasid KLM koostöös Estonian Airiga Ameerika idarannikule alates 360 eurost. Selline hind saab osaks reisijale, kes broneerib ja ostab oma reisi ise välja, näiteks lennufirma kodulehelt.

Kui aga ise sellega tegeleda ei soovi, oska või taha, saab kasutada ka reisibüroode teenuseid. Näiteks reisibüroo Matkapunkt teenuseid kasutades kallineb lend 20, Estraveli klienditeenuse puhul 40 euro ehk enam kui kümnendiku võrra.

"Kui tegu on suhteliselt lihtsa marsruudiga, personaalne teenindus pole oluline ja samas on olemas valmisolek interneti kaudu makseid sooritada, saab iseteenindusliku broneerimismootori kaudu tõenäoliselt parima hinna," soovitas Estraveli tegevjuht Anne Samlik. Näiteks konkreetse USA lennu pakkumise hind on Estravelil kõige kallim traditsioonilise klienditeeninduse puhul ehk 399 eurot, büroo kodulehel iseteeninduses langeb hind 382 ja eraldi müügikeskkonna sky24.ee iseteeninduses 362 euroni.

Anne Samlik selgitab erinevate tasude tagamaid.

Traditsiooniline klienditeenindus - kõrgeima käsitlustasuga, büroole suurimate kuludega, mille puhul reisikonsultant otsib kliendi soovidele vastavaid reisivõimalusi ja pakub erinevaid variante (ka korduvalt). Eelisteks on mugavus ja personaalne teenindus.

Samuti võimaldavad reisikonsultandi oskused komplitseeritumate soovide puhul  - erinevad vahepeatused, mitte tavapärane pagas, üksi lendavad alaealised jms -  tõenäoliselt leida parema variandi kui vähemkogenud klient ise internetist suudaks. Piiratud saadavuse korral võimaldavad reisikonsultandi kasutuses olevad vahendid tõenäolisemalt kiiremini leida väljumisi, kuhu soodushinnaga kohti on või siis mõistlikke alternatiive. Abiks on ka ööpäevaringne klienditugi ja infotelefon.

Iseteenindus büroo veebis - büroo kodulehel tehtavad broneeringud on madalama käsitlustasuga personaalset teenindusega võrreldes. Veebis saab osta nii lennupileteid, hotellimajutust kui kindlustust. Vajadusel ööpäevaringne telefoniteenindus.

Iseteenindus eraldi müügikeskkonnas - sky24.ee veebis saavad eriti hinnatundlikud, samas iseseisvad kliendid kõige odavamalt ise omale reisi korraldada.

Kui krediitkaart või selle kasutamise võimalus olemas ja tegemist pole keeruliste kuupäevapusledest koosneva marsruudi kokkusobitamisega, soovitab sekretar.ee oma reis ise korraldada proovida - näiteks sooduspakkumise reklaami nähes uurida ostuvõimalust ka otse lennufirmalt. Lisaks rahasäästule võimaldab see võimekuse ja säästmisoskusega juhi ees silma paista.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700