4. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kunde ei pea hotelliga kõiki andmeid jagama

Andmekaitseinspektsioon (AKI) juhib tähelepanu, et majutusettevõttele ei pea esitama oma telefoninumbrit või e-postiaadressi.

Majutusteenust kasutades tuleb kliendil end alati registreerida külastajakaardi alusel.

Külastajakaardile kantakse:

- majutusteenuse osutamise aeg

- kliendi nimi

- sünniaeg

- kodakondsus

- aadress.

Samuti registreeritakse kliendiga koos majutatava abikaasa ja alaealise nimi, sünniaeg ning kodakondsus. Esitatud andmete õigsust kinnitab klient oma allkirjaga.

Vajadusel on majutusettevõtte töötajal õigus nõuda kliendilt kehtiva isikuttõendava dokumendi esitamist tema isikusamasuse tuvastamiseks.

AKI juhib tähelepanu, et külastajal ei ole kohustust esitada majutusettevõttele muid andmeid, näiteks oma telefoninumbrit või meiliaadressi. 

Juhul kui klient ei ole Eesti, Euroopa Liidu, Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi kodanik või ei ole Eestis elamisloa või elamisõiguse alusel elav välismaalane, siis lisaks eelpool nimetatud andmetele kantakse külastajakaardile reisidokumendi liik, number ja selle väljaandnud riik.

Klientide registreerimise ning nende kohta külastajakaartide täitmise eesmärgiks on ära hoida ohtu, mis võib peituda näiteks illegaalses immigratsioonis. Samuti saab kogutud andmeid vajadusel kasutada kriminaalmenetluses või kadunuks jäänud või õnnetuse ohvriks langenud isiku kindlakstegemisel.

Turismiseadus kohustab külastajakaarte majutusettevõttes säilitama kaks aastat nende täitmise päevast arvates.

Autor: Rivo Sarapik, Urve Vilk

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700