Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 26. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Koolitaja: teenindust vaadates on selge, et tööd jätkub

Teenindus- ja müügikoolitusi korraldava OÜ Meinson Konsultatsioonid juhi Olga Meinsoni sõnul näeb iga inimene mõnes müügisalongis või teenindusasutuses ringi käies, et tööd jätkub.

“Kliente on kogu aeg jätkunud, pole tundnudki, et neid oleks liiga vähe,” iseloomustab koolitusturgu koolitusfirmade edetabelis teise koha saavutanud OÜ Meinson Konsultatsioonid juht Olga Meinson.

Peamised teemad, mille kohta koolitusi tellitakse, on teenindus, müük ja juhtimine. “Kui käia ringi mõnes müügisalongis või teenindusasutuses, siis näeb iga inimene, et tööd jätkub. Ei teagi, kas teeme kehva tööd või pole see arendamisest hoolimata meie ühiskonna tugevaim külg,” räägib Meinson.

Tema sõnul pole paraku kedagi koolituselt kasu saama sundida võimalik. “Kindlasti saab suurendada soovi, aga sundida, kui inimene ei taha, pole võimalik. Mõni istub koolitusel ära ja välja tulles kurdab, et oli külm või küpsist vähe. Teine aga muudab pärast koolitusel veedetud päeva oma elu. Koolitaja on nagu avatud raamat: kes tahab, loeb ja leiab sealt omale kasulikku, kes ei taha, see ei peagi lugema.”

Kõik, mis elus toimub, on millekski hea. “Võib-olla tundub see sadomasohhistliku lähenemisena, aga kriisid on vajalikud,” ütleb Meinson. “Kriis võimaldab meil areneda. Kuigi ma viimasel ajal olen hakanud uskuma ka inimese arengu võimalikkusesse positiivsetes tingimustes, areneme valdavalt siiski siis, kui on kriis või suured muudatused,” ütleb ta. Kui palk on hea ja kliente palju, siis inimene vaevalt mõtleb, kuidas paremaks muutuda.

Majanduskriisi ajal hakati vaatama iseendasse, suhtumine endasse ja töötajatesse muutus. Kui enne arvati, et niikuinii läheb hästi, näiteks kinnisvaravaldkonnas toimus pelgalt lepingute sõlmimine, mingit müüki polnud tarviski, siis nüüd peab vaatama, kuidas suhteid arendada ja olla nii atraktiivne, et kliendid ise tahaksid suhelda ja tagasi tulla. Pikas perspektiivis toob see kõigile kasu, usub Meinson.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700