Autor: Rivo Sarapik • 20. oktoober 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas puuviljaostjat poes petetakse

Parima kvaliteediga ehk I klassi tootena reklaamitud puu- ja aedviljad on tihti poes maitsetud. Sordimärgistus ei ütle paraku midagi maitseomaduste kohta, vaid iseloomustab viljade välimust.

Kui kaupluses on märgitud puu- ja juurviljade juurde I sort, eeldame, et need on parema kvaliteediga ning arvatavasti ka tervislikumad kui teised pakutavad puuviljadid. Tegelikult petetakse meid korralikult, vahendab Kaaluabi Aftonbladetit. Kaupluses ringi vaadates selgub, et enamik puu- ja juurviljadest kannavad silti I sort - sealhulgas talvised tomatid, millel puudub igasugune maitse.

Sordimärgistus, mis lihtsustab rahvusvahelist kaubandust, ei ütle midagi maitse või vitamiinisisalduse kohta, vaid aedvilja välimuse kohta. Välimus on paraku ainus, mida kliendid samas saavad kaupluses ka ise hinnata. Kuidas on aga võimalik I sordi all müüa peaaegu tooreid virsikuid või maitsetuid tomateid?

Soovitatakse küll süüa 5 peotäit puu- ja juurvilju päevas, et saada vajalikus koguses toitaineid, mida keha vajab, kuid maitse ja täiuslik välimus ei ole omavahel seotud ning letil asetsevate puuviljade toitainetesisalduse kohta ei tea tarbija tegelikult midagi.

II sordi alla kuuluvatel viljadel ei ole tegelikult viga muud, kui et nende välimus ei pruugi ideaalile vastata: kurk on veidi kõver või tomat lapergune. Keskendumine välimusele tähendab raiskamist, sest kehvema sordi tooted, mida nii hästi müüa ei õnnestu, visatakse sageli minema. Nende täiuslikkuse eest maksab rohkem tarbija, saamata samas garantiid, et need ka maitsvad on, kandes samas ka teiste, normile mitte vastavate toodete kulu.

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700