Viimane on oluline just kallimate kaubamärkide puhul, kuna võimaldab vältida hindade langetamist. Pärnu Konverentsid vahendavad Trendwatching.com uuringut.
Vahetuskauba idee toetub kolmele põhimõttele:
Uuendus (nextism) - tarbijad janunevad jätkuvalt uusi ja huvitavaid kogemusi. Klassikaline näide uus tehnoloogia.
Staatus (statusphere) - dotsiaalne staatus on tarbijatrendide alus. Kuid staatus diversifitseerub järjest rohkem. See ei ole ainult uusim, kiireim ja läikivaim; vaid ka uued kogemused ning oskused, suuremeelsus, taaskasutamine jne. Üha rohkem tarbijaid eelistab nutikat tarbimist silmatorkava ja staatuspõhise tarbimise asemel. Õnneks või kahjuks pole tegemist mitte kolimisega maale ja loobumisega elektrist, vaid kaalutletud tarbimisega.
Tarbimiskindlustus (excusumption) - mida teha, kui raha on vähem, aga tarbida tahaks. Tuleb muuta mõtlemist ja leida ettekääne. Tarbimiskindlustuse loogika lubab osta jätkuvalt kalleid tooteid, kuna tarbija teab, et saab need tulevikus kas edasi müüa või samas kohas välja vahetada/tagasi müüa.
Võib küsida, mis on uut. Mõned näited.
- Prantsuse teksabrand A.P.C. annab 50% allahindlust uutelt teksadelt vanade tagasitoomisel. Need parandati, lisati eelmise omaniku initsiaalid ja müüdi uuesti.
- Marks and Spencer andis neilt ostetud ja heategevuseks annetatud riiete puhul igalt 5 naelase väärtusega kupongi.
- Decathlon ostab oktoobris (praegu) tagasi kasutatud tooteid. Kuna paljud kupongid jäävad kasutamata, siis on tekkinud ka turg kupongidele – neid ostetakse madalama hinnaga kokku.
Vahetuskauba ideid on raske ignoreerida. Pigem tuleb vaadata kuidas neid enda kasuks rakendada. Kuna reegleid pole, siis on võimalusi tarbija tähelepanu köita ja ootamatuid pakkumisi teha lõpmatult.