Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 9. jaanuar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas panna äri end ise turundama?

Klantsreklaami ja viimistletud turunduskampaaniate aeg on möödas, ettevõtluse liikumapanevaks jõuks on saanud soovitamine. Rohkem kui ilma näota suurfirma poolt pealesurutavat, usaldavad inimesed sõbralt, pereliikmelt, kolleegilt või isegi sarnase maitsega võhivõõralt saadud soovitust.

 Enamik ettevõtteid usub, et see, kas kliendid neid soovitavad või mitte, pole nendi enda teha. Uuringud aga näitavad, et inimesed tunnevad vastupandamatut vajadust oma sõpradele tooteid ja teenuseid soovitada – see on sügavale ajju kodeeritud tung. Ja nutikad ettevõtted oskavad seda tungi enda huvides tööle panna.

John Jantsch pakub praktilisi meetodeid, kuidas rakendada soovitamise jõudu uute klientide ühtlase juurdevoolu tagamiseks. Hoolitsege, et kliendid oleksid rahul ja nad soovitavad teie ettevõtet omakorda uutele klientidele. Mõned näited Jantschi nõuannetest.

Suhelge oma klientidega dialoogi, mitte monoloogi vormis. Tänu sotsiaalmeedia võimalustele võivad igasuguse suurusega ettevõtted oma klientidega suhelda koduväljakult lahkumata hõlpsamalt kui kunagi varem, aga saladus peitub kuulamises.

Müügiesindajad on teie turundustiimi kõige väärtuslikum osa. Ettevõtte peamine ühenduslüli klientidega ongi müügiesindajad, kes on peamisteks soovitusallikateks. Nende kaasamine soovitusstrateegiasse on eluliselt tähtis.

Teavitage oma kliente. Soovitustest on abi ainult siis, kui neid antakse õigetele inimestele. Selgitage oma klientidele, kellele nad peaksid teid soovitama.

Soovituste tekitamise saladus peitub „kliendi elutsükli“ mõistmises, selles, kuidas klient soovitab teid teistele, kes omakorda tekitavad veelgi rohkem soovitusi.

Ettevõtted saavad elujõulise soovitamistsükli tagamiseks suunata olemasolevaid

ja tulevasi kliente läbi järgmiste etappide: tunneb-meeldib-usaldab-proovib-ostab-kordab-soovitab. Kui kõik organisatsiooni liikmed püsivad sellel lainel, hakkab ettevõte genereerima soovitusi nagu õlitatud masinavärk, väidab Jantsch.

 Loe pikemalt John Jantschi raamatust "Soovitusmootor".

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700