Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 9. jaanuar 2012

Tööinspektsiooni juristi infotelefon vastas mullu 31 202 kõnele

Möödunud aastal vastas Tööinspektsiooni infotelefon 31 202 kõnele. Lisaks töösuhte lõpetamist ning saamata jäänud töötasusid puudutavatele küsimustele on uue teemana kerkinud küsimus, mida teha, kui lapsehoolduspuhkuselt tulijal pole enam töökohta.

„Läbi aegade on infotelefonil olnud kaks peamist teemat: töösuhte lõpetamine, mille kohta küsivad nii töötajad kui tööandjad; ning saamata jäänud töötasu, mille kohta küsivad töötajad,” selgitas Annely Lind, Tööinspektsiooni peajurist.

Nõustades seletavad juristid lahti põhiliselt töölepingu seadust ja sellega seonduvaid õigusakte. „Viimasel ajal on lisandunud teema, et naine tahab naasta lapsehoolduspuhkuselt, kuid kuuleb, et tema töökohta enam ei ole. Telefonile vastates on mul peaaegu iga päev vähemalt üks selline kõne,” märkis tööinspektor-jurist Ann Tiitson, kes on infotelefonile vastanud selle loomisest peale.

Tööinspektsiooni juristi üleriigiline infotelefon töötab alates 2008. aasta märtsist. Infotelefonile vastavad Tööinspektsiooni juristid üle Eesti. Korraga on liinil keskmiselt neli kuni kuus juristi. „Enne 2008. aastat helisesid Põhja inspektsiooni juristide telefonid vahetpidamata. Probleeme oli palju, aga telefonile vastajaid oli vähe. Helistajad olid vihased, sest ei pääsenud liinile,” meenutab Ann Tiitson.

 2008. aasta kümne kuu jooksul vastas infotelefon 22 140 kõnele, 2009. aastal vastati rekordiliselt 50 461 kõnele, 2010. aastal vastas infotelefon 37 562  kõnele. Kokku on infotelefoni tegutsemisaja jooksul juristid vastanud 141 365 kõnele.

„2009. aasta oli majanduslikult hästi raske. Kõnesid oli väga palju. Lisaks hakkas kehtima 2009. aasta 1. juulil  uus töölepingu seadus, millega seoses tuli palju küsimusi.

2009. aastal oli koondamiste laine, palju helistamisi oli sellega seoses,” selgitas tööinspektor-jurist Ann Tiitson. „Infotelefon on tegelikult konkreetse lühiinfo andmiseks. Kui on vaja pikemat nõustamist, siis soovitame tulla juristi vastuvõtule, võttes kaasa vajalikud dokumendid. Ikkagi venib mõni kõne väga pikaks, kui on vaja seletada seadust sügavuti. Inimesed on oma hädades emotsionaalsed, mõni helistaja nutab, peame olema nende probleeme kuulates kannatlikud.”

Tööinspektsioon pakub nõustamist läbi kolme peamise infokanali: juristi infotelefonil 640 6000, e-posti teel [email protected], üle Eesti toimuvatel juristide vastuvõttudel.

Mullu käis Tööinspektsiooni juristide vastuvõtul 4483 kodanikku ning vastuse sai 2040 meilitsi saabunud selgitustaotlust. Kõik nõustamisteenused on Tööinspektsiooni poolt tasuta. 

 

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700