9. veebruar 2012
Jaga lugu:

Kuidas planeerida veebilehte?

Kui eesmärgiks on saada kodulehele tasemel lahendust, ärge valige veebilehe tegijat hinna järgi.

Kui tahate saada kodulehele tasemel lahenduse ning koostööpartneri ka edaspidiseks, siis kindlasti ei tohiks valida koostööpartnerit vaid hinnast lähtudes, hoiatas OKIA loovjuht Kaupo Kalda.

“Tüüpveaks võib pidada seda, et tegija valitakse hinna järgi. Kas auto ostul on ka see kõige olulisem parameeter? Või juuksuris käies? Levinud on ka see, et valitakse tarkvaralahendus, mille on arendanud mõni kohalik väike arendusfirma. Sellega saadakse mitte kõige parem lahendus ning ühtlasi laulatatakse end arendajaga – keegi teine seda üle võtta ei taha. Praegu peaks kindlasti võimalusel

eelistama vabavaralist platvormi või peab olema väga veenev põhjus, miks teha erilahendus,” soovitas Kalda.

Ka veebilahendusi pakkuva ettevõtte Veebidisain juhi Andrus Roosaare sõnul peaks klient valima usaldusväärse ja kompetentse koostööpartneri, paraku astutakse sellega tihti ämbrisse. “Meie soovitame kliendil kõigepealt enda jaoks välja mõelda lehe eesmärk ja mida soovitakse lehega saavutada.

Vastavalt sellele saame meie vaadata, mismoodi peaks lehe üles ehitama,” märkis Roosaare, kelle hinnangul on kliente seinast seina. Mõned on enda

jaoks selgeks mõelnud, mida soovitakse, kuid teistel tuleb kõik nullist üles ehitada.

Kodulehe hind oleneb lahendusest. “See on selline küsimus, et palju maksab üks punane auto. Meie kõige kallim veebileht jäi kuskil 14 000 euro kanti, odavamad on 190 eurost alates. See kõik sõltub sellest, mida klient soovib, kui palju on valmislahendusi jms,” märkis Roosaare.

Kalda sõnul sõltub kõik eesmärkidest, siin ühtset mõõdupuud ei ole. “Kindlasti pole väikesele hambaravikabinetile vaja teha hullult detailset lehte, vaid tuleb keskenduda lihtsusele ja eriti usaldusväärsusele ning info heale leitavusele. Hea, kui oskad seejuures ka veidi erineda kümnetest teistest lehtedest. Samas, kui lood suuremat brändi või oled suurettevõte, millel on väga lai jaeturg ning veebil tohutu külastatavus, tuleb kõik tahud, kõik käitumismallid läbi mõelda. Kui tegu on aga näiteks sporditarvete või joogibrändiga, võid panustada juba oluliselt rohkem emotsioonile – kelladele- viledele – ning püüda rohkem raamidest välja murda,” soovitas Kalda.

Tema sõnul oli nende ettevõtte mahukaima veebilehe maksumus suurusjärgus

100 000 eurot, kuid lisas, et suuremal turul on sel summal tihti veel null lõpuski.

“Tihti on pealtnäha tavalisel kodulehel taga tavakülastajale hoomamatult suur infosüsteem, mille arendamine võib tähendada aastaid tööd. Tavaline nn klassikaline kodulehevahemik on aga reeglina 4000–8000 eurot, suuremat arendust vajavad tööd vastavalt sealt ülespoole, lõppedes üldjuhul paarikümne tuhande kandis,” märkis Kalda.

Loe pikemalt tänasest Äripävast, vajadusel osta päevapilet või telli leht.

 

Autor: Urve Vilk, Kaisa Gabral

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Laura Tahk
Laura TahkSekretar.ee toimetajaTel: 53 444 071laura@sekretar.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee