1. märts 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

6 soovitust ürituste korraldajale

Eile esitles konjunktuuriinstituudi juht Marje Josing loomemajanduse uuringut ja tõi välja kuus soovitust ettevõtjatele.

1) Turundus. Korraldajad peavad pakkuma ürituse kohta kvaliteetset infomaterjale: looma veebilehekülje ja brošüürid. Eesmärk peab olema enda ürituse laialdane reklaamimine.

2) Olmetingimuste parandamine. Siia alla kuuluvad näiteks parkimise korraldamine, toitlustamine, WCde kättesaadavus, kas või võimalus käsi pesta. Kui olmetingimused on ebameeldivad, jääb külastajatele emotsionaalselt halb mälestus.

3) Mainet tuleb hoida. Vältida võiks imidžit, mis kahjustab üritust. Josing tõi näiteks Viljandi pärimusmuusikafestivali, mis on professionaalselt korraldatud, ent aastast aastasse tekib seal probleeme purjus noorukitega.

4) Eelarve planeerimine. Enne ürituse korraldamist tuleks teha hea turuanalüüs, et just sellele üritusele jätkub piisavalt kuulajaid-vaatajaid. On oluline, et korraldajad tuleksid ots otsaga kokku. See tagab ka ürituste järjepidevuse.

5) Kohalike ettevõtete laialdane kaasamine. Siia alla kuulub ka koostöö kohaliku omavalitsusega. Samuti peaks jälgima, et üritused ei satuks suvel ühele nädalavahetusele, mistõttu võib väiksemates linnades ööbimiskohti väheks jääda, tekivad liiga suured sabad toitlustusasutustes ja liikluskorraldus kannatab.

6) Pakkuge pakettlahendusi. Ürituste korraldajad võiksid sarnaselt turismifirmadele müüa pakette, kus piletiga pakutakse ka transporti, majutust ja toitlustust.

Allikas: Konjunktuuriinstituut

 

Autor: Katariina Krjutškova, Urve Vilk

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700