2. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas käituda visiitidel?

Diplomaatilise protokolli järgi, mis määrab diplomaatide ja teiste kõrgete riigiametnike käitumise, on viisakus visiit külaskäik vastuvõtumaa kõrgetasemelisele valitsus- või riigitegelasele; ka vastuvõtumaa valitsus- või riigitegelase visiit kõrgetasemelisele külalisele.

Viisakusvisiit on madalama positsiooniga ametiisiku külaskäik kõrgema positsiooniga ametiisikule. Selline külaskäik ei kesta enamasti kauem kui 20 minutit, kohtumisel võivad osaleda ka abikaasad ning teised ametiisikud. Inimesele, kes ei tööta diplomaatias, on visiit ametlik või mitteametlik lühiajaline lugupidamist väljendav külaskäik. Sageli algab seltskondlik läbikäimine mõnehetkeliste vastastikuste külaskäikudega, mida tehakse mitmesugustel põhjustel. Ametlikud esitlusviisid olenevad naise või mehe sotsiaalsest positsioonist.

Esitlusvisiit

Firma, korporatsiooni, seltsi jms teisest linnast või riigist saabunud esindaja esimene kohustus on teha visiit teda huvitava valdkonna juhile. Alles pärast seda külastatakse madalamatel ametikohtadel olevaid ametiisikuid, kuigi nende hulgas võib olla sõpru. Sama reegel kehtib ka abikaasade kohta. Esitlusvisiidile on ametiasutusse viisakas minna enne lõunat, seepärast on otstarbekas visiidi kellaaeg telefoni teel kokku leppida või registreerida sekretäri juures.

Visiit on lugupidamisavaldus külastatavale. Vaadake peeglisse – ärge unustage, et esimene mulje on määrav, valige riietus kooskõlas aja ja kohaga. Minge parem kaks minutit varem kui hiljem – täpsus on lugupidamisavaldus. Esitlege end sekretärile ja paluge enda tulekust teatada. Ärge võtke istet enne, kui teile seda pakutakse. Selgitage oma külastuse eesmärki korrektselt. Kui olete välismaal ega oska päris hästi selle riigi keelt, võtke vähemalt esitlusvisiidile tõlk kaasa. Selles pole midagi häbiväärset, pigem annab see tunnistust teie korrektsusest ja lugupidamisest inimese vastu, kellega soovite koostööd teha. Naeratage, olge sõbralik. Ärge keelduge pakutavast kohvist või mõnest muust joogist ka siis, kui te seda ei soovi. Kui teid vastu võtnud isik tõuseb, on see teile märk, et visiit on läbi.

Lahkumisel käteldakse ainult siis, kui teile on käsi ulatatud. Piisab kergest kummardusest. Ärge olge solvunud, kõigile lihtsalt ei meeldi kätelda. Lahkumisel öelge nägemiseni ka sekretärile ja uksehoidjale.

Sõprusvisiitide, kaastundevisiitide, õnnitlusvisiitide, tänuvisiitide jm kohta loe lähemalt Äripäeva „Juhiabi käsiraamatust“.

Autor: Urve Vilk, Maaja Kallast, Erna Gross

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700