17. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Analüüsitarkvara vastab ka neile küsimustele, mida pole esitatud

Seminaril esinenud OÜ Infovara juhtiva ärianalüütiku Andres Kuke sõnul ei piisa enam staatilistest aruannetest, tulgu need spetsiaalselt ettevõttele kohandatud majandustarkvara lisadest või käsitsi koostatud tabelitest.

Need ei arvesta taustsüsteemiga ega võimalda näha numbrite taha, miks üks või teine tulemus tekkis. Nutikad lahendused ei näita vastuseid mitte ainult edastatud päringute kohta, vaid toovad välja ka need andmed, mida ei küsitud.

Näiteks tehes kuu müügikokkuvõtet klientide kaupa, visualiseeritakse ostu sooritanud klientide andmete kõrval ka nende andmed, kes on oste teinud eelmistel kuudel, aga sellel konkreetsel kuul mitte. Mõnikord võib selline info olla palju olulisem kui algne küsimus ise.

Tehnoloogilised lahendused on juba ammu olemas, kuid nende kasutuselevõtt ettevõtetes on sageli jäänud väheste teadmiste ja iganenud arusaamade taha. Kui majandustarkvara kasutamine suurettevõtetes on iseenesestmõistetav, siis analüüsitarkvara kasutab praegu vaid 7% ettevõtetest.

Kartused, mis ei pea paika. Esimene loomulik hirm mis tahes uue lahenduse soetamisel on loomulikult selle pikk tasuvus- ja juurutusaeg. Analüüsitarkvara on aga üks vähestest, mille puhul on tasuvus võimalik väga selgelt välja arvestada kohe alguses.

Aruannetele kuluva aja ja palgakulu säästmise ning andmete uuel moel koos nägemisest leitud kokkuhoiu- või müügivõimaluste kaudu tasub mõnel juhul investeering analüüsitarkvarasse ennast ära juba kasutuselevõtul. Juurutus jääb keskmiselt kolme kuu piiridesse.

Isegi suurem kartus, kui kõrge hind, on lahenduste liigne IT-kesksus ja sõltuvus juurutajast. Ka see hirm ei pea spetsiaalselt analüüsiks loodud tarkvarade puhul paika – need lahendused on mõeldud just juhtidele iseseisvuse andmiseks andmete leidmisel ja analüüsimisel ning nende kasutamine ei nõua mingeid infotehnoloogilisi eriteadmisi. Kes saab hakkama oma kodulehel surfamisega, saab hakkama ka analüüsitarkvaraga.

Karta ei tohiks ka seda, et ettevõttel on liiga palju andmeid või et need pole kättesaadavad.   

Analüüsitarkvara omadused

võimaldab automaatselt korjata andmeid erinevatest allikatest.

saab aru nii numbrilisest kui ka sõnalisest infost mis tahes formaadis.

seostab andmed ja visualiseerib tulemused.

edastab päringuga otseselt seotud andmete kõrval ka ülejäänud, päringuga kaudselt seotud info.

Annab vajaliku info guugeldamise lihtsusega, on kerge kasutada.

Autor: Maigi Peeduli, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700