19. aprill 2012

11 soovitust kindlustuse sõlmijale

Mõni liiklus-, isikliku või ettevõtte vara- või reisikindlustuse leping tuleb sõlmida pea kõigil. Tarbijakaitse 11 nõuannet aitavad need lepped sõlmida nii, et võimalike kahjude puhul ebameeldivaid üllatusi ei kaasneks.

1. Mida ja mille vastu kindlustada soovid.

Hea lepinguga on kindlustatud just see vara, mis võib kahjustuda või hävida, ja

kindlustatud on riskid, mis vastavad tegelikule olukorrale.

2. Millise summa ulatuses soovid kindlustada – väldi asjade ala- ja ülekindlustamist.

3. Lähtuvalt sellest, mis vara ja milliste kahjujuhtumite vastu soovid kindlustada,

tuleb valida ka kindlustusandjad, kellelt pakkumisi küsida.

4. Pakkumiste hindamisel eelista kindlustusseltsi, mille tingimused on selged

ja arusaadavad. Vaata, milliste juhtumite eest ja millises ulatuses kaitset pakutakse, kui suur on omavastutus, millised on kahju hüvitamise välistused, millised on ohutuseeskirjad, nõuded kahju ärahoidmiseks, milline on kahjujuhtumist teatamise kord, kuidas toimub hüvitamine, milline on vaidluste lahendamise kord ning tähtajad.

5. Arvesta kindlustusandja valikul ka firma turuloleku aega ja praktikat. Näiteks on võimalik internetist uurida, milliste kindlustusandjate vastu ja millist laadi kaebusi on esitatud kindlustuse vaidluskomisjonile või tarbijakaitseametile.

6. Võrdle ka kindlusseltsi esindaja suuliselt esitatud infot ja lubadusi kirjaliku

teabega seltsi kodulehel.

7. Erapooletut nõustamist võid küsida kindlustusmaaklerilt, kuid uuri enne

maakleri poole pöördumist tema küsitava tasu suurust.

8. Kui oled kindlustusseltsi valinud ja saanud lepingu, loe see põhjalikult läbi ja

küsi võimalikult palju küsimusi. Enamik tarbijakaitseametisse jõudvatest kaebustest on põhjustatud just sellest, et inimesed ei ole tingimustest

tegelikult aru saanud või on neid mõistnud vääriti. Näiteks on olnud juhtumeid, kus tarbija on teinud kodukindlustuse kõikide riskide vastu, sealhulgas veekahjud, ja arvab, et kõikvõimalikud olukorrad on kaetud, aga lepingus on vihmast ja lumest põhjustatud kahjustused välistatud. Samuti on vääritimõistmist reisikindlustusega: millal see kehtima hakkab ja millised on välistused.

9. Veendu, et hüvitamispiirangud vastavad sinu ootustele. Näiteks kas pagasikindlustuse puhul pakutud hüvitise määr katab sinu pagasi väärtuse või mitte.

10. Anna kindlustusseltsile teada kõigist olulistest asjaoludest, mis võivad mõjutada seltsi otsust lepingut sõlmida. Näiteks varakindlustuse puhul on oluline märkida kõik eripärad: elamu puhul renoveerimisaasta, ehitusmaterjal, asukoht, signalisatsiooni olemasolu, kas korter/maja on ehitusstaadiumis, kui tihti

seda kasutatakse jne.

11. Pea meeles, et lähtuvalt oma huvidest on sul võimalik kokku leppida ka eritingimustes, seltsil võib olla võimalus pakkuda alternatiivseid lahendusi.

 

Autor: Siiri Erala, Urve Vilk, Signe Sillasoo

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700