Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 25. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaja Tampere: Eesti ettevõtted ei ole oma identiteedi suhtes nõudlikud

Eesti organisatsioonide probleemiks on, et nad ei ole eriti nõudlikud oma identiteedi suhtes. Ettevõtetes arvatakse, et igaüks võib mõelda, mida ta tahab. Kui organisatsioonis on 700 töötajat ja igaühel on oma arusaam ja väärtused, siis see organisatsioon ei tööta, rääkis täna sekretäride päevale pühendatud  konverentsilkommunikatsiooni- ja suhtekorralduse professor Kaja Tampere.

"See on paratamatus, et imago on subjektiivne ja nii eraisikute kui ettevõtete kohta igaühe peas erinev," rääkis Tampere. "Me ei saa otseselt muuta imagot, aga mida me  saame teha, on see, et juhtida oma reputatsiooni ehk seda, kuidas me käitume, kuidas me räägime ja tegutseme ning millised on meie otsused."

Tampere, kes uurib aastas 700-800 ettevõtet, tõi välja, et Eesti organisatsioonide probleemiks on see, et nad ei ole eriti nõudlikud oma idenditeedi suhtes. "Demokraatia on meid viinud selleni, et ettevõtetes arvatakse, et igaüks võib mõelda, mida ta tahab. Kui organisatsioonis on 700 töötajat ja igaühel on oma arusaam ja väärtused, siis see organisatsioon ei tööta. Asjades tuleb kokku leppida ja sellest kinni pidamisel tuleb olla range. Mida monogaamsem on organisatsioon, seda intelligentsem on organisastioon ja seda paremini ta otsustamisega hakkama saab," rääkis Tampere.

"Me küll ei ole harjunud imagot ega seda kui palju maksab ettevõtte hea imago rahaks ümber arvestama ja see pole igapäevategevuste nimekirjas, aga samas tahavad kõik, et imago oleks hea," rääkis ta. "Vahel ütlevad juhid, et nad tahaksid head imagot endale ja siis ka organisastioonile. Susserdamine, mida oodatakse, et halvad asjad peidetakse laua alla ja samas saadetakse iga nädal üks positiivne pressiteade välja, ei taga head imagot " 

Tampere sõnul tuleb vahel teha ka negatiivseid otsuseid, aga see ei tähenda, et imago peaks kohe negatiivseks muutuma. See juhtub ainult siis kui püütakse negatiivseid asju varjata, aga kui suudetakse oma olukord ja otsus ära selgitada, siis see ei tähenda negatiivset suhtumist.

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700