11. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

3 soovitust firma raha säästva töögraafiku koostamiseks

Kas olete mõnikord mõelnud, et hädasti oleks tarvis kuidagi tööjõu pealt kokku hoida nii, et samal ajal ei peaks töötajate palka kärpima? METI personaliabi koolitaja ja tegevjuht Tiit Kruusalu sõnul on see võimalik ja enamgi veel.

"Üks olulisemaid personalijuhtimise põhimõtteid on see, et kui vähegi võimalik, ei minda töötajate rahakoti ja vaba aja kallale. 18.veebruaril Äripäevas toimuvas töötoas   jagan oma kogemusi, kuidas ettevõtja saab hoida tööjõu pealt kokku, ilma töötajate taskust midagi ära võtmata ja andes neile samal ajal juurde vaba aega,“ kinnitas Tiit Kruusalu.

Enamgi veel, tegemist ei ole lihtsalt teoreetilise jutuga vaid Kruusalu on välja töötanud valemi, mis aitab ettevõtte tööjõukulu planeerida või teha enda jaoks selgeks, kas praegu personalile kuluv summa on kõige optimaalsem või makstakse tegelikult märkimisväärselt üle. Selleks, et juba koolitusel saaks valemi abil arvutusi teha, võiks tulijad teada, mitu inimtöötundi päevas või ööpäevas (oleneb töö või tootmise eripärast-toim.) ettevõttes teha vaja on.

Samuti selgitab Kruusalu põhjalikult lahti, kust ja kuidas tulevad vead vahetustega töö planeerimisel ehk töögraafiku koostamisel ja kuidas see ettevõtte raha sööb. Seda, kas ka Teie ettevõte kulutab igal aastal liiga palju raha ületundide kinnimaksmisele, saad lihtsa vaevaga kontrollida oma raamatupidamisest.

Üldiselt tulevad ületunnid kolmest asjast:

- tööaja valest planeerimisest (paljudel töötajatel tekivad ületunnid, samal ajal kui teistele pole piisavalt tööd anda);

- töötajate valest koosseisust (on ettevõtjaid, kel pole aimugi, kui paljude või väheste töötajatega tegelikult hakkama saaks);

- puhkusegraafikute võimaluste kasutamata jätmisest (kõik ei saa puhata juulis, mis tähendab, et puhkused peavad olema hajutatud üle kogu aasta).

Kruusalu sõnul saavad töötajatele meelepärast puhkusegraafikut võimaldada enamasti üksnes need tööandjad, kes ei pea muretsema oma majandustulemuste ja klientuuri pärast. „Ülejäänud peavad leidma kompromissi ettevõtte võimaluste ja töötajate soovide vahel ning töötajate seas populaarsuse võitmiseks tuleb leida teised kohad.“

Puhkuseasendajate palkamine või oma personali optimaalseks korrigeerimine tagant järele, on ettevõttele märkimisväärne kulu, mida tasub võimalusel vältida. Kui jätta puhkusegraafik tegemata, on töötajal õigus tööandjalt küsimata, kahenädalase etteteatamise järel puhkusele minna.

Boonusena tutvustab Kruusalu töötoas töölepinguseaduse võimalusi. Seaduse kohustused on koolitaja kinnitusel enamus endale selgeks teinud. Küll aga ei teata, et lisaks kohustustele, on seadus andnud mitmeid võimalusi, mis tihtipeale kasutamata jäävad.Praktiline töötuba 18.veebruaril Äripäeva seminarikeskuses, aadressil Pärnu mnt 105, Tallinn.Töötoa täpse sisu, ajakava ja registreerimisinfoga saate tutvuda

siit.

Autor: Kadrin Karner, Tiive Murdoja

Jaga lugu
Sekretar.ee toetajad:
Elis VaiksaarSekretar.ee ärijuhtTel: 5613 9851
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700