Keit Ausner • 11 jaanuar 2019
Jaga lugu:

Mis on Facebooki karma ja miks „jaga ja like“ mängud ei toimi?

Kas teadsid, et keskmine nutitelefoni kasutaja kerib päevas ekraani umbes 100 meetri jagu. Võid ise ette kujutada, kui palju infot selle saja meetri sisse jääb. Tähelepanu on uus valuuta, millega me kaupleme ja Facebookis ei ole konkurents ainult sarnase toote või teenuse pakkujate vahel, sõjas silmapaaride üle osalevad ka sõbranna pildid Egiptuselt, armsad kassivideod, tervitus Jussi esimeselt sünnipäevalt ja sadu muid postitusi, mis tähelepanu järele õhkavad.

Tõenäoliselt ei kaalu keegi Facebooki tavakasutajatest mõnd postitust tehes seda, kui paljudele selle sisu korda läheb – kui meeldib, siis postitan. Ettevõtte alt postitades on juba hoopis teine lugu, siis tuleb mängu Facebooki karma. See tähendab seda, et kui oled teinud „kehva“ postituse, millele inimesed ei reageeri, siis automaatselt ei näidata sinu järgmist postitust nii laiale ringile, sest eelmine postitus ei toiminud. Seetõttu tasuks ettevõtetel vältida postitusi stiilis „ilusat naistepäeva“ või „häid jaane“, kui nende taga ei ole suuremat eesmärki. Ka „jaga ja like“ kampaaniaid ei soosi Facebook enam ammu ja karistab nende tegijad sellega, et piirab postituse levikut.

TULEMAS!

Andrus Kiisküla koolitused

8. veebruaril 2019 Turundamine Facebookis ja Instagramis algajale

10. mail 2019 Turundamine Facebookis ja Instagramis edasijõudnule

Kui on soov oma postitusi tasuliselt jagada, tuleks sihtgrupp enda jaoks selgelt paika panna. Eestis on üle 640 000 Facebooki kasutaja ja vaevalt nad kõik sinu sihtgrupp on. Ei ole vaja raisata raha, pakkudes koolilapse vanematele mähkmeid või näidates meestele soodsaid kleite. Facebook pakub väga palju erinevaid võimalusi, mida kasutades on võimalik pea piinliku täpsusega määrata kriteeriumid, mille alusel inimestele reklaami kuvatakse. Just nii, ka suhtestaatus võib sihtgrupi valimisel saada saatuslikuks – eriti sõbrapäeval!

Kuigi sihtgrupi loomisel on väga palju erinevaid võimalusi, mille alusel oma valik teha, siis ikkagi näeme olukordi, kus eesti keele kõnelejale näidatakse venekeelset reklaami ja meestele pakutakse niisutavad näokreemi, mis nad jumalannadeks muuta lubab. Unustada ei tohiks ka neid, keda peaks reklaami saajate seast välistama. Kui inimene on juba aastaid sinu toote või teenuse tarbija, siis ei ole tõenäoliselt mõtet talle näidata reklaami soodushinnast, mis kõiki uusi liitujaid ees ootab - lihtne ja samas oluline liigutus, millele sageli tähelepanu ei pöörata.

Selliseid pisikesi iseärasusi on Facebookis palju ja kui sa ei ole neist teadlik, võid endale korraliku karuteene teha.

Jaga lugu:
SEKRETÄRI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Sekretäriuudised igal nädalal enda postkasti.

Sekretär.ee toetajad:

Enimloetud
Birgit Aljaste
Birgit AljasteSekretar.ee ärijuhtTel: 5373 8733birgit.aljaste@aripaev.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanSekretär.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee