Autor: Sekretär.ee • 24. mai 2019

7 etiketireeglit, mida visiitikaartide puhul järgida

Euroopas võeti nimekaardid ehk visiitkaardid kasutusele 16. sajandi alguses. Tänapäeval on visiitkaardid kasutusel terves maailmas. Uute tutvuste sõlmimisel on visiitkaart hea abiline kontaktandmete vahetamisel, ärielus on visiitkaardid aga lausa vajalikud. Millised on aga visiitkaartidega seotud reeglid, millest tasub teadlik olla?
Foto: Shutterstock

Reeglid, millest visiitkaarte kasutades lähtuda:

1. Visiitkaart antakse tavaliselt üle isiklikult.

2. Üldjuhul ulatab visiitkaardi esimesena noorem vanemale ja madalamal positsioonil olev isik kõrgemal ametipositsioonil olevale isikule.

3. Ametialasel suhtlemisel ei mängi vanus ja sugu üldjuhul rolli, arvestatakse esmajoones inimese positsiooni.

4. Sekretär ei küsi kunagi kõigepealt visiitkaarti, viisakas on paluda kontaktandmeid. Võib juhtuda, et külalisel ei ole visiitkaarti ja ta satub ebamugavasse olukorda.

5. Vastuvõttudel jäetakse visiitkaart selleks spetsiaalselt ettenähtud lauale.

6. Visiitkaartide vahetamiseks peaks leidma hetke, kus see ei häiri vestlust ega tundu pealtükkiv.

7. Visiitkaarte ei ole viisakas vahetada söögilauas.

Kõiki neid reegleid järgides tasub aga ennekõike lähtuda keskkonnast, kus viibitakse. Võimalusel tuleb teha eeltööd uurimaks, kas tegemist on rohkem või vähem konservatiivsete inimestega ja sellest lähtudes järgida ka reegleid.

Allikas: ''Ärietikett'' (Anneli Joonas, Inno Joonas)

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700